ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2010-11

KLIKKKKKKKKKKKKKKK

EUROART PRESS 1: ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2010-11 ART-ACT

art-act THE NEW PLAN 2010-11

http://2010-2011-programa-art-act.blogspot.com/
ALL THE SELECTED DATA COME FROM INFORMATIONAL E-MAILS (BY ARTISTS AND GALLERIES) TO THE EUROART PRESS.


MATERIAL SELECTION IS UNDER THE EDITORSHIP OF CHRISTOS THEOFILIS.


YOU CAN SEND PHOTO AND INFORMATION OF YOUR EXHIBITION TO ART-ACT@TELLAS.GR AND IF IT IS CHOSEN,ΙΤ WILL BE POSTED IN EUROART PRESS.
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ 'E-MAIL' GALLERY - ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ - ΕΝΤΥΠΩΝ ΤΕΧΝΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟ EUROART PRESS
ΣΤΕΙΛΤΕ ΣΤΟART-ACT@TELLAS.GR ΤΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΣΑΣ ΦΩΤΟ. ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΑΝ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΘΑ ΑΝΑΡΤΗΘΟΥΝ

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΥΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗ ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΘΕΟΦΙΛΗΣ



[Π. ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Ο.Σ.Δ.Ε.Ε.Τ.Ε./ Π.ΤΑΜΙΑΣ ΤΟΥ Ε.Ε.Τ.Ε. / ΜΕΛΟΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ Π.Ε.Λ. / ΜΕΛΟΣ A.I.C.L. ASSOCIATION INTERNATIONALE DE LA CRITIQUE LITTERAIRE /ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ ΕΚΘΕΣΕΩΝ/ επιμελητής της στήλης 'αυτοπροσδιορισμοί' των σελίδων γράμματα - τέχνες - εικαστικά της εφημερίδας 'η αυγή' και συνεργάτης του περιοδικού ΄Culture΄ της εφημερίδας ‘’ο κόσμος του επενδυτή’’]


Διαβάστε με το ποντίκι, THN ΣΤΗΛΗ 'ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ' ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ' Η ΑΥΓΗ '

Διαβάστε με το ποντίκι, THN ΣΤΗΛΗ 'ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ' ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ' Η ΑΥΓΗ '

'ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ'

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ.
Η ΣΤΗΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΩΣ ΚΕΛΥΦΟΣ ΛΟΓΟΥ – ΟΡΑΜΑΤΟΣ - ΠΡΟΘΕΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ-ΧΡΟΝΟΥ ΠΟΥ ΔΡΑ Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ.
ΟΙ ‘ΣΥΝΔΑΙΤΥΜΟΝΕΣ ‘ ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΟ ΟΧΗΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΓΙΑ ΑΝΟΙΧΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ.ΠΡΟΤΑΣΗ-ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΘΕΟΦΙΛΗΣ art-act@tellas.gr



11/03/2009 Χαράλαμπος Δαραδήμος ΟΣΔΕΕΤΕ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=440930


25/03/2009 Γιάννα Γραμματοπούλου ΠΣΑΤ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=440929

08/04/2009 Μαρία Μαραγκού Eλληνικό τμήμα της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Τέχνης, (ΑICA) http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=445553

15/04/2009 ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΡΦΑΡΑΣ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441565

22/04/2009 ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΥΠΑΡΑΚΗΣ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441564

06/05/2009 Μανώλης Ζαχαριουδάκης http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441563

20/05/2009 ΞΕΝΗΣ ΣΑΧΙΝΗΣ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441561

Ημερομηνία δημοσίευσης: 03/06/2009 Αννα Χατζηγιαννάκη http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=463805

ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ Ημερομηνία δημοσίευσης: 17/06/2009 http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=468143

ΡΟΓΚΑΚΟΣ ΜΕΓΑΚΛΗΣ http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=492005

ΑΓΡΑΦΙΩΤΗΣ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=493924


ΗΛΙΑΣ ΧΑΡΙΣΗΣ Ημερομηνία δημοσίευσης: 07/10/2009 http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=496002

Αναγνώστες

klikk Αναγνώστες για αμεση ενημερωση

klikk   Αναγνώστες  για αμεση ενημερωση

ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΣTA BLOGSPOTS TOY ΑRT-ACT@TELLAS.GR

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Πέμπτη, 26 Μαρτίου 2009

ΤΕΧΝΟΧΩΡΟΣ ΤΟ ΜΗΛΟ» ΑΜΥΝΤΑ 11 ΠΛ. ΠΡΟΣΚΌΠΩΝ ΑΘΗΝΑ (ΠΑΓΚΡΑΤΙ) τηλ. 210 7254897































e ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ f

ΠΡΟΣΟΧΗ: Μόνο για παιδιά άνω των 8 χρόνων!
Συνιστάται η χρήση μόνο υπό την επιτήρηση ενηλίκων.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Διαβάστε τις οδηγίες κατασκευής πριν τη χρήση, ακολουθείστε τις και διατηρείστε τις κοντά σας για να τις συμβουλεύεστε σε περίπτωση ανάγκης.
Διαφυλάγετε τα κατασκευαστικά σετ και τα αξεσουάρ, μακριά από μικρά παιδιά (κάτω από 36 μηνών) και ζώα. Ύστερα από κάθε μερεμέτι, πλένετε τα χέρια σας και τα εργαλεία. Παρακαλώ χρησιμοποιήστε μόνο εκείνα τα αξεσουάρ που παρατίθενται στο κατασκευαστικό σετ ή εκείνα που συνιστώνται στις οδηγίες χρήσης. Κατά τη διάρκεια της κατασκευής με προϊόντα που περιέχουν διαλυτικά μέσα μην τρώτε, μην πίνετε και να μην καπνίζετε. Διατηρείστε το υλικό μακριά από αναφλέξεις.
Αποφεύγετε κάθε επαφή του υλικού με τα μάτια, το δέρμα και το στόμα καθώς και την κατάποσή του. Μην εισπνέετε τους ατμούς.
Σε περίπτωση επαφής με το μάτι: ξέπλενε το μάτι με τρεχούμενο νερό και κράτησέ το κατά την διαδικασία αυτή ανοιχτό. Αναζητήστε αμέσως ιατρική βοήθεια.


Η έκθεση του Σταύρου Διακουμή εγκαινιάζεται την Πέμπτη 09 Απριλίου στις 20:00 στον «ΤΕΧΝΟΧΩΡΟ ΤΟ ΜΗΛΟ» ΑΜΥΝΤΑ 11 ΠΛ. ΠΡΟΣΚΌΠΩΝ ΑΘΗΝΑ (ΠΑΓΚΡΑΤΙ) τηλ. 210 7254897
Διάρκεια έκθεσης 09/04/2009 έως 09/05/2009.
Ημέρες και ώρες λειτουργίας
Τρίτη έως Παρασκευή: 11:30 – 14:30 και 18:30 – 21:30
Σάββατο 11:00 – 15:00














Ο Σταύρος Διακουμής γεννήθηκε στη Λάρισα το 1969.
Σπούδασε στην Α.Σ.Κ.Τ. με καθηγητές τους: Νίκο Κεσσανλή, Γιώργο Χαρβαλιά και Πάνο Χαραλάμπους.
Το 2006 αποφοίτησε από το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Ψηφιακές Μορφές Τέχνης» της Α.Σ.Κ.Τ.
Tο 1999 διακρίθηκε στον διαγωνισμό του Ιδρύματος Σπυρόπουλου. Το 2001 έλαβε «τιμητική μνεία» για το εικαστικό του έργο από το Σύλλογο Ελλήνων Λογοτεχνών.

ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ

2009, Τεχνοχώρος ‘Το Μήλο’, Αθήνα
2007, Τεχνοχώρος ‘Το Μήλο’, Αθήνα.
1994, Χατζηγιάννειο Πνευματικό Κέντρο Λάρισας.

ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ

2008, «Σιωπηλοί διάλογοι, προσωπογραφίες πολυμέσων στο πέρασμα του χρόνου»
από την μόνιμη συλλογή του Αμερικάνικου
Κολεγίου Ελλάδος, Αγία Παρασκευή.
2008, «Ζωή σημαίνει συμμετοχή» έκθεση διδασκόντων της Ανωτάτης Σχολής
Καλών Τεχνών, κτίριο του Συλλόγου ‘Αλκυόνη’ Ναύπακτος.
2008, «στον κήπο….της οικίας Χριστιάνε και Ζήση Παπαδημητρίου», στους Γόνους, Λάρισα.
2008, Τεχνοχώρος ομαδική ‘Το Μήλο’, «Πωλείται», Αθήνα.
2008, Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, εκθεσιακός χώρος ‘Νίκος Κεσσανλής’,
«Καταγραφή¹ 2004-2007. 43 απόφοιτοι του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών, Ψηφιακές Μορφές Τέχνης», Αθήνα.
2008, “Four rooms”, Λάρισα.
2007, Τεχνοχώρος ‘Το Μήλο’, «Πέντε χρόνια ...μοναχικές σημειώσεις», Αθήνα.
2007, Μοναστήρι των Ιησουϊτών, «Τα ελάχιστα πράγματα», Λουτρά Τήνου.
2007, Τεχνοχώρος ‘Το Μήλο’, “Broke”, Αθήνα.
2006, Μύλος Ματσόπουλου, «Στην εξοχή. Συλλογή Μπέλτσιου.
Σύγχρονη τέχνη στην Ελλάδα στον 21ο αιώνα», Τρίκαλα.
2006, Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών, Project “Videocollectif Athenes 2006”.
Ακολούθως τα έργα παρουσιάστηκαν στις πόλεις:
Παρίσι, Τελ Αβίβ και Τορόντο.
2003, Πινακοθήκη Ψυχάρη 30, σε συνεργασία με το Δήμο Γαλατσίου.
2002, Πινακοθήκη Ψυχάρη 30, με την υποστήριξη του Πνευματικού Κέντρου
Γαλατσίου 2001, Κέντρο Τέχνης Τζόρτζιο Ντε Κίρικο
«Καλλιτέχνες του Βόλου στο πέρασμα του αιώνα. Δ΄ μέρος: 1960 και μετά».
2000, Μόνιμη on-line έκθεση, στον κόμβο «Πρίσμα»
του Ιδρύματος Μελετών Λαμπράκη, http://www.artprisma.gr.
1998, Κτίριο Καλλιτεχνών, Ανεπίσημη Γλώσσα, Αθήνα.
1996, Υπουργείο Εθνικής Αμύνης, σε συνεργασία με τον Δήμο
Αλεξανδρούπολης και την Α.Σ.Κ.Τ. Αλεξανδρούπολη.
1996, Εθνική Τράπεζα Της Ελλάδος, Αθήνα.
1996, Εθνική Πινακοθήκη, «Απόφοιτοι ’95-’96», Αθήνα.
1995, Κτηματική Τράπεζα, Γλυφάδα.
1994, Γκαλερί 4, Βόλος.
1993, Alba, Αγ. Παρασκευή, Αθήνα.

Παρουσίαση των έργων του on-line:
http://www.digitalarts.asfa.gr /meta4_sites/DIACUMIS/
http://www.artprisma.gr. στον κόμβο «Πρίσμα» του Ιδρύματος Μελετών Λαμπράκη.
http://beltsioscollection.gr/beltsioscollection/collection.htm συλλογή Λεωνίδα Μπέλτσιου.
http://www.acgart.gr/ACG-COLLECTION/ARTISTS/D/DiaS/DiaS2007stel.htm
ACG Συλλογή Αμερικάνικου Κολλεγίου
http://www.tomilo-artspace.com/shop/greek/ProductList.asp?CatID=368 Γκαλερί το Μήλο.


Έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές καθώς και σε δημόσιους οργανισμούς.

Τηλέφωνο: 6977015629 Διεύθυνση: Ι. Δροσοπούλου 84 Κυψέλη
11257 ΑΘΗΝΑ
E-mail:diacumis@yahoo.gr














Για το Αισθητό και το Ανεπαίσθητο

«Σκάνδαλο» είναι εκείνη η πρακτική της εξουσίας που έτυχε να αποκαλυφθεί. Αντίθετα, σκάνδαλο στην τέχνη είναι εκείνη η διαδικασία που αποκαλύπτεται μόνο στους μυημένους. Υπάρχει ένα δυσδιάκριτο πλην ακέραια υπαρκτό όριο, εκεί, στο οντολογικό ημίφως της ψυχής, όπου το τέχνημα, το δημιούργημα της ανθρώπινης δράσης και σκέψης καθίσταται μαγικά έργο τέχνης. Δηλαδή, αναλαμβάνει ευθύνες απέναντι στο χρόνο, είτε ως απολογία του παρόντος, είτε ως οπτική ιστορία που κινείται από το αόρατο παρελθόν στο εξίσου αόρατο μέλλον. Όλα τα άλλα είναι διακοσμητικότητες· που θα πει, πράγματα που αρνούνται το βάρος της εποχής τους, για να διεκπεραιώσουν σαν βαστάζοι εικόνων υποχρεώσεις άλλων εποχών.
Παρακολουθώ εδώ και μία δεκαετία την έρευνα που πραγματοποιεί ο Σταύρος Διακουμής, ακροπατώντας με τα έργα του στα όρια ανάμεσα στη ζωγραφική, τη γλυπτική και την τέχνη του χώρου. Όπως επίσης και στα όρια ανάμεσα στη φαντασμαγορία της αναπαράστασης και σ’ εκείνο το άπευθο, το ανομολόγητο υλικό που καμία αναπαράσταση ποτέ δεν δύναται να προσεγγίσει. Εφόσον η αληθινή τέχνη είναι ένα είδος θεοφάνειας: αποκρύπτοντας φαίνεται (όποτε και όπως εμφανίζεται). Είναι περίεργο αλλά μιλώντας για μία τέτοια, τόσο προφανή –έως αυτοπαθή– δουλειά, υποχρεώνομαι να καταφύγω σε μυστικιστικές προσεγγίσεις λες και αυτή η ιδιότυπη ζωγραφισμένη γλυπτική δεν δύναται από μόνη της, εννοώ χωρίς μεταφυσικές αναφορές, να υπερασπιστεί τον εαυτό της.
Ε, λοιπόν φίλτατοι, εδώ νομίζω πως κρύβεται το βαθύτερο περιεχόμενο της έρευνας που πραγματοποιεί μεθοδικά σαν χειρουργός και εμπνευσμένα σαν μύστης ο Σταύρος Διακουμής. Έχοντας ως παράδειγμα βασανιστικό τον εαυτό του –ένα υποκείμενο που παλεύει σε μία δήθεν θάλασσα ενός δήθεν αντικειμενικού κόσμου– ανιχνεύει την ιδιο-προσωπεία όλων μας. Εκτιθέμενος μας εκθέτει. Ρολίστας του ενός ρόλου και ιδανικός χορευτής του εσώτερου καθρέφτη μπορεί έτσι να υποδυθεί τους ρόλους όλων μας. Να κλειδώσει και να ξεκλειδώσει το σώμα του, τους μιμικούς μύες του προσώπου του, να θέσει την υπόστασή του σε ένα ελατήριο σαν τον μολυβένιο στρατιώτη. Να καταστεί τέλος μάσκα της ύπαρξής του της ίδιας σαν τον Ατρέα ή τα Φαγιούμ. Με συνοδοιπόρους τον Κανιάρη και τον Λάππα ο Διακουμής δεν κατασκευάζει εκμαγεία προσώπων αλλά προσωπεία ψυχών δένοντας σε μία κόκκινη κλωστή κάτι που είναι παμπάλαιο –και ως πληροφορία και ως δυναμική – με κάτι που είναι πολύ σύγχρονο. Θαύμα!
Υπό την έννοια, οι χειροποίητες περσόνες του μας θυμίζουν περισσότερο τις χειροποίητες φωτογραφίες της Cindy Sherman, τ’ ανδρείκελα του Dennis Oppenheim (*) ή και τις φιγούρες της Katharina Fritsch, παρά τη λονδρέζικη προσκυνηματική αυτοπροσωπογραφία των Y. B. Artists. Μία αυτοπροσωπογραφία που διαθέτει εδώ και καιρό πρόθυμους, εγχώριους μιμητές.
Επειδή στις ημέρες μας το θέαμα και μάλιστα το εύκολο είναι παντού. Είναι όμως το παν; Κατά τα άλλα δεν υφίσταται πια βλέμμα αθώο εφόσον τα μάτια ανέκαθεν ήσαν πιο φλύαρα από τη γλώσσα. Και φορές-φορές πιο αμείλικτα Και ίσως γι’ αυτό οι φιγούρες του Διακουμή επιλέγουν συνήθως να έχουν κλειστά τα μάτια. Αντιλαμβάνεσθε τι θα μπορούσαν να δουν αν αιφνιδίως τα άνοιγαν;

Σαν συμπέρασμα
Και τώρα τι κάνουμε; Η τέχνη, ένας θεσμός έξω από τους θεσμούς, λειτουργεί σαν τους έρωτες. Οφείλει κάποτε-κάποτε να πεθαίνει γιατί έτσι μόνον δε νεκρώνεται. Κι’ όταν ανασταίνεται ισοδυναμεί με επανάσταση. Με λόγο, με έννοια, με εικόνα. Από την άλλη το να ζεις συνειδητά, δηλαδή ποιητικά, την καθημερινότητά σου συνιστά μορφή τέχνης. Εφόσον όταν η ομορφιά γίνεται αγοραία, προτιμότερη η συνείδηση της τυφλότητας. «Ό,τι γίνεται γύρω μου, γίνεται ξαφνικά μέσα μου!» ανακαλύπτει έκθαμβος ο Χειμωνάς. Αφήστε που η Τέχνη, η ωραία κοιμωμένη, η πολύτιμη νεκρή, έστω κι’ αν πλαγιάζει για λίγο με την επιστήμη είναι διαρκώς ερωτευμένη με την επανάσταση της· αρκεί μόνο ένα φιλί! (Το πιο δύσκολο.) Επειδή κατά βάθος τέχνη είναι εκείνος ο Λαβύρινθος στον οποίο ο Μίτος δίνεται στην έξοδο και όχι στην είσοδο. Η έκβαση της άρα εξαρτάται από εσένα θεατή προσωπικά. Την ίδια στιγμή ο Μινώταυρος του Λαβυρίνθου τρέφεται με κυνόδοντες και όχι με τραπεζίτες. Αυτοί οι τελευταίοι, προσώρας κάνουν παιχνίδι, στρώνουν τραπέζι, μοιράζουν χαρτιά, καταπίνουν ιδέες, κατασκευάζουν καλλιτέχνες–υπαλλήλους βαστάζους εικόνων και εξυμνούν το θέαμα για το θέαμα.

Υ.Γ.1 Στην τέχνη ο αιφνιδιασμός είναι βασική στρατηγική του αισθητικού σοκ σε βάθος, ώστε να μην υπάρχει αληθινή δημιουργία χωρίς το ξάφνιασμα του άγνωστου. Το αντίθετο λέγεται ακαδημαϊσμός.

Υ.Γ.2 Νομίζω πως στις μέρες μας οφείλουμε να αντιστρέψουμε –και για λόγους αυτοπροστασίας – τον ούτως ή άλλως υπερπροστατευτικό λόγο του Paul Klee. Δηλαδή ότι πλέον με την τέχνη επιχειρούμε να καταστήσουμε αόρατο το ορατό και όχι αντίστροφα. Μήπως και το δούμε καλύτερα....

(*) π.χ. το Theme for a Major Hit του 1975. Δες σχετικά το βιβλίο “Performance Art” της Rose Lee Goldberg, εκδ. Thames & Hudson, σελ.158)







Μάνος Στεφανίδης














KANE KLIKKKK παλαιοτερες αναρτησεις

GALLERY ΕΠΙΛΟΓΗ-ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΕΧΝΗΣ ΜΕ ΑΠΟΨΗ

GALLERY ΕΠΙΛΟΓΗ-ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΕΧΝΗΣ ΜΕ ΑΠΟΨΗ GALLERY ΕΠΙΛΟΓΗ-ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΕΧΝΗΣ ΜΕ ΑΠΟΨΗ