ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2010-11

KLIKKKKKKKKKKKKKKK

EUROART PRESS 1: ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2010-11 ART-ACT

art-act THE NEW PLAN 2010-11

http://2010-2011-programa-art-act.blogspot.com/
ALL THE SELECTED DATA COME FROM INFORMATIONAL E-MAILS (BY ARTISTS AND GALLERIES) TO THE EUROART PRESS.


MATERIAL SELECTION IS UNDER THE EDITORSHIP OF CHRISTOS THEOFILIS.


YOU CAN SEND PHOTO AND INFORMATION OF YOUR EXHIBITION TO ART-ACT@TELLAS.GR AND IF IT IS CHOSEN,ΙΤ WILL BE POSTED IN EUROART PRESS.
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ 'E-MAIL' GALLERY - ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ - ΕΝΤΥΠΩΝ ΤΕΧΝΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟ EUROART PRESS
ΣΤΕΙΛΤΕ ΣΤΟART-ACT@TELLAS.GR ΤΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΣΑΣ ΦΩΤΟ. ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΑΝ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΘΑ ΑΝΑΡΤΗΘΟΥΝ

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΥΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗ ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΘΕΟΦΙΛΗΣ



[Π. ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Ο.Σ.Δ.Ε.Ε.Τ.Ε./ Π.ΤΑΜΙΑΣ ΤΟΥ Ε.Ε.Τ.Ε. / ΜΕΛΟΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ Π.Ε.Λ. / ΜΕΛΟΣ A.I.C.L. ASSOCIATION INTERNATIONALE DE LA CRITIQUE LITTERAIRE /ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ ΕΚΘΕΣΕΩΝ/ επιμελητής της στήλης 'αυτοπροσδιορισμοί' των σελίδων γράμματα - τέχνες - εικαστικά της εφημερίδας 'η αυγή' και συνεργάτης του περιοδικού ΄Culture΄ της εφημερίδας ‘’ο κόσμος του επενδυτή’’]


Διαβάστε με το ποντίκι, THN ΣΤΗΛΗ 'ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ' ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ' Η ΑΥΓΗ '

Διαβάστε με το ποντίκι, THN ΣΤΗΛΗ 'ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ' ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ' Η ΑΥΓΗ '

'ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ'

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ.
Η ΣΤΗΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΩΣ ΚΕΛΥΦΟΣ ΛΟΓΟΥ – ΟΡΑΜΑΤΟΣ - ΠΡΟΘΕΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ-ΧΡΟΝΟΥ ΠΟΥ ΔΡΑ Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ.
ΟΙ ‘ΣΥΝΔΑΙΤΥΜΟΝΕΣ ‘ ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΟ ΟΧΗΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΓΙΑ ΑΝΟΙΧΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ.ΠΡΟΤΑΣΗ-ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΘΕΟΦΙΛΗΣ art-act@tellas.gr



11/03/2009 Χαράλαμπος Δαραδήμος ΟΣΔΕΕΤΕ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=440930


25/03/2009 Γιάννα Γραμματοπούλου ΠΣΑΤ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=440929

08/04/2009 Μαρία Μαραγκού Eλληνικό τμήμα της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Τέχνης, (ΑICA) http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=445553

15/04/2009 ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΡΦΑΡΑΣ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441565

22/04/2009 ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΥΠΑΡΑΚΗΣ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441564

06/05/2009 Μανώλης Ζαχαριουδάκης http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441563

20/05/2009 ΞΕΝΗΣ ΣΑΧΙΝΗΣ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441561

Ημερομηνία δημοσίευσης: 03/06/2009 Αννα Χατζηγιαννάκη http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=463805

ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ Ημερομηνία δημοσίευσης: 17/06/2009 http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=468143

ΡΟΓΚΑΚΟΣ ΜΕΓΑΚΛΗΣ http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=492005

ΑΓΡΑΦΙΩΤΗΣ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=493924


ΗΛΙΑΣ ΧΑΡΙΣΗΣ Ημερομηνία δημοσίευσης: 07/10/2009 http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=496002

Αναγνώστες

klikk Αναγνώστες για αμεση ενημερωση

klikk   Αναγνώστες  για αμεση ενημερωση

ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΣTA BLOGSPOTS TOY ΑRT-ACT@TELLAS.GR

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Κυριακή, 8 Μαρτίου 2009

χώρος τέχνης William James, Υμηττού 64 15561 Χολαργός, τηλ: 2106534326, email: jamesw@otenet.gr



Couplet.
Συστοιχίες

Τ
α couplets είναι δίστιχα που τελειώνουν με μια ομοιοκαταληξία. Couplets μπορούν να είναι τα απλά έξυπνα στιχάκια αλλά και τα ποιήματα που γράφτηκαν με ιαμβικό πεντάμετρο. Ο Τσώσερ στους Μύθους του Καντέρμπουρυ χρησιμοποιεί ομοιοκατά-ληκτα δίστιχα ενώ ο Σαίξπηρ τελειώνει τα σονέτα του με ένα παρόμοιο δίστιχο. Οι νοηματικές διαφορές που τελειώνουν με κάποια γλωσσική αντιστοιχία είναι το χαρακτηριστικό τους.
Τι αντιστοιχίες αναζητούμε στην παρούσα έκθεση; Και μάλιστα σε καλλιτέχνες που μολονότι έζησαν πάνω-κάτω την ίδια εποχή, δεν συναντήθηκαν ποτέ ενώ ανήκαν και σε διαφορετικές εικαστικές σχολές; Ο Μαλρώ αναρωτιόταν μήπως αφού τα δεδομένα των αισθήσεων παρέμεναν απαράλλαχτα όσο η ζωγραφική αναφερόταν σ’ αυτά τότε θα προχωρούσε με την κλασσική προοπτική, τους κανόνες που ήταν κοινοί μέσα στην ιστορία του αντικειμένου. Το ίδιο και ο Μερλώ-Ποντύ όταν σημείωνε «μήπως δεν έχουμε όλοι μάτια, που λειτουργούν λίγο πολύ με το ίδιον τρόπο, και αφού κατόρθωσε ο ζωγράφος να ανακαλύψει επαρκή σημεία του βάθους ή του βελούδου, όλοι, όταν θα κοιτάζουμε τον πίνακα, δεν θα αντικρίζουμε το ίδιο θέαμα, εφάμιλλο της φύσης;».
Η πρόταση της έκθεσης είναι ότι μπορούμε να αναζητήσουμε συστοιχίες εκεί όπου φαινομενικά δεν υφίστανται. Η μελέτη του εικαστικού υλικού δημιουργεί σε διαφορετικούς καλλιτέχνες τις ίδιες απορίες και δίνει παρόμοιες απαντήσεις.
Ο τρόπος –για παράδειγμα– με τον οποίο εισέρχεται στο έργο το φως και η σκιά δημιουργεί μια σειρά συστοιχιών ανάμεσα στα έργα που παρουσιάζονται. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να διαβάσεις την ιστορία της ζωγραφικής. Σίγουρα ένας από αυτός είναι να κατανοήσουμε τη σχέση του φωτός με τη σκιά μέσα στο έργο. Ο ντα Βίντσι υπερασπιζόταν έναν ομοιόμορφο φωτισμό του έργου, «το φως να μην πέφτει βίαια πάνω στον εικονιζόμενο». Αργότερα ο Καραβάτζο και οι υπερασπιστές του τενεμπρισμού (tenebroso=σκοτεινό) –με αποκορύφωμα τον Ρέμπραντ– υιοθετούσαν τις απόλυτες σκιάσεις αυξάνοντας έτσι τη θεατρικότητα και τη δραματικότητα του έργου. Η φωτεινή παλέτα των τοπιογράφων του 18ου και 19ου αιώνα ευνοούσε τον ομοιόμορφο φωτισμό. Ο κυβισμός και ο σουρεαλισμός του 20ού αιώνα δημιουργούσε θεατρικές και παράδοξες σκιάσεις ώστε να αυξηθεί το μυστήριο της παράστασης.
Στο δεύτερο μισό του 20ού αιώνα ένα έργο έχει να αντιμετωπίσει σοβαρότερα ζητήματα από τη θεατρικότητα. Δεν παίζεις θέατρο όταν το σπίτι σου καίγεται. Ο Κοκόσκα είχε πει «για το δημιουργό, το πρόβλημα είναι πρώτα να εντοπίσει και να καθορίσει αυτό που συσκοτίζει το νου του ανθρώπου». Για να εντοπίσουμε όμως το σκοτεινό χρειάζεται να περπατήσουμε στο σκοτάδι. Τα παρουσιαζόμενα έργα έχουν αυτό το χαρακτηριστικό: περπατούν μέσα στο σκοτάδι ή είναι έτοιμα να το κάνουν. Ακόμα και το έργο του Δημήτρη Γαλάνη με το ουράνιο τόξο προαναγγέλλει την έλευση του Tàpies. O Δίας του Dali –στο ομώνυμο έργο της έκθεσης– δεν δημιουργεί τον κόσμο αλλά το σκοτάδι. Το φως που πέφτει στη θάλασσα –στο έργο του Ευθύμη Παπαδημητρίου– φεύγει από το έργο και κρύβεται σε μια γωνιά του.
Τα έργα αυτά χαρακτηρίζονται από την εσωτερικότητά τους. Μας τραβούν προς τα μέσα όπως το έργο με τα κοχύλια του Θεοδωρόπουλου και η σπείρα του Henry Moore που μας οδηγεί έσω. Τα έργα αποσύρονται στον εαυτό τους. Είναι κατανοητά και εντέλει ακατανόητα μέσα στις ροπές τους. Υπογραμμίζοντας τον αινιγματικό τους χαρακτήρα μόνο τότε κατανοούνται.
Η επιφάνεια σε αυτά απλοποιείται ώστε να μην υπάρχουν άχρηστοι περισπασμοί από την κεντρική ιδέα. Το αίσθημα του χώρου είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Η κατάληξή τους γίνεται μια μονόχρωμη επιφάνεια όπως το έργο του Κουνέλλη με την κραυγή. Άλλες φορές το φως να ξεπηδά τόσο βίαια και έντονα από το σκοτάδι σαν να επιδιώκει να πέσει πάνω στο θεατή. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει με τα έργα του Κώστα Ανδρέου. Σαν να θυμίζουν στον παρατηρητή τους στίχους του Borchardt: «κόσμε όσο και αν πονάς,/όλα ξαναρχίζουν, όλα είναι ακόμη δικά σου».

Παναγιώτης Σ. Παπαδόπουλος
Aica Hellas


χώρος τέχνης William James


Κυριακή 8 Μαρτίου 2009


COUPLET.

Συστοιχίες


Ο χώρος τέχνης William James σας προσκαλεί

στα εγκαίνια της έκθεσης



COUPLET – Συστοιχίες



με έργα χαρακτικής

την Παρασκευή 13 Μαρτίου από τις 7:30 μέχρι αργά.



—–



Αγγελος ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ

Ευθύμης ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

Νικόλαος ΒΕΝΤΟΥΡΑΣ

Δημήτριος ΓΑΛΑΝΗΣ

Δημήτρης ΓΙΑΝΝΟΥΚΑΚΗΣ

Κώστας ΑΝΔΡΕΟΥ



Henry MOORE

Joan MIRO

Mario PRASSINOS

Salvador DALI

Yannis KOUNELLIS

Antoni TAPIES

Ο Κοκόσκα είχε πει «για το δημιουργό, το πρόβλημα είναι πρώτα να εντοπίσει και να καθορίσει αυτό που συσκοτίζει το νου του ανθρώπου». Για να εντοπίσουμε όμως το σκοτεινό χρειάζεται να περπατήσουμε στο σκοτάδι. Τα παρουσιαζόμενα έργα έχουν αυτό το χαρακτηριστικό: περπατούν μέσα στο σκοτάδι ή είναι έτοιμα να το κάνουν. […] Τα έργα αυτά χαρακτηρίζονται από την εσωτερικότητά τους. […] Η επιφάνεια σε αυτά απλοποιείται ώστε να μην υπάρχουν άχρηστοι περισπασμοί από την κεντρική ιδέα. Το αίσθημα του χώρου είναι ιδιαίτερα σημαντικό.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι την Τρίτη 7 Απριλίου 2009.

Ωράριο λειτουργίας: Τετάρτη – Κυριακή: 11:00 – 14:00,

Τρίτη – Παρασκευή: 18:00 – 21:00, Δευτέρα και πρωινά Τρίτης κλειστά.


χώρος τέχνης William James, Υμηττού 64 15561 Χολαργός,

τηλ: 2106534326, email: jamesw@otenet.gr


www.wjames.gr
KANE KLIKKKK παλαιοτερες αναρτησεις

GALLERY ΕΠΙΛΟΓΗ-ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΕΧΝΗΣ ΜΕ ΑΠΟΨΗ

GALLERY ΕΠΙΛΟΓΗ-ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΕΧΝΗΣ ΜΕ ΑΠΟΨΗ GALLERY ΕΠΙΛΟΓΗ-ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΕΧΝΗΣ ΜΕ ΑΠΟΨΗ