ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2010-11

KLIKKKKKKKKKKKKKKK

EUROART PRESS 1: ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2010-11 ART-ACT

art-act THE NEW PLAN 2010-11

http://2010-2011-programa-art-act.blogspot.com/
ALL THE SELECTED DATA COME FROM INFORMATIONAL E-MAILS (BY ARTISTS AND GALLERIES) TO THE EUROART PRESS.


MATERIAL SELECTION IS UNDER THE EDITORSHIP OF CHRISTOS THEOFILIS.


YOU CAN SEND PHOTO AND INFORMATION OF YOUR EXHIBITION TO ART-ACT@TELLAS.GR AND IF IT IS CHOSEN,ΙΤ WILL BE POSTED IN EUROART PRESS.
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ 'E-MAIL' GALLERY - ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ - ΕΝΤΥΠΩΝ ΤΕΧΝΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟ EUROART PRESS
ΣΤΕΙΛΤΕ ΣΤΟART-ACT@TELLAS.GR ΤΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΣΑΣ ΦΩΤΟ. ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΑΝ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΘΑ ΑΝΑΡΤΗΘΟΥΝ

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΥΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗ ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΘΕΟΦΙΛΗΣ



[Π. ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Ο.Σ.Δ.Ε.Ε.Τ.Ε./ Π.ΤΑΜΙΑΣ ΤΟΥ Ε.Ε.Τ.Ε. / ΜΕΛΟΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ Π.Ε.Λ. / ΜΕΛΟΣ A.I.C.L. ASSOCIATION INTERNATIONALE DE LA CRITIQUE LITTERAIRE /ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ ΕΚΘΕΣΕΩΝ/ επιμελητής της στήλης 'αυτοπροσδιορισμοί' των σελίδων γράμματα - τέχνες - εικαστικά της εφημερίδας 'η αυγή' και συνεργάτης του περιοδικού ΄Culture΄ της εφημερίδας ‘’ο κόσμος του επενδυτή’’]


Διαβάστε με το ποντίκι, THN ΣΤΗΛΗ 'ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ' ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ' Η ΑΥΓΗ '

Διαβάστε με το ποντίκι, THN ΣΤΗΛΗ 'ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ' ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ' Η ΑΥΓΗ '

'ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ'

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ.
Η ΣΤΗΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΩΣ ΚΕΛΥΦΟΣ ΛΟΓΟΥ – ΟΡΑΜΑΤΟΣ - ΠΡΟΘΕΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ-ΧΡΟΝΟΥ ΠΟΥ ΔΡΑ Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ.
ΟΙ ‘ΣΥΝΔΑΙΤΥΜΟΝΕΣ ‘ ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΟ ΟΧΗΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΓΙΑ ΑΝΟΙΧΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ.ΠΡΟΤΑΣΗ-ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΘΕΟΦΙΛΗΣ art-act@tellas.gr



11/03/2009 Χαράλαμπος Δαραδήμος ΟΣΔΕΕΤΕ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=440930


25/03/2009 Γιάννα Γραμματοπούλου ΠΣΑΤ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=440929

08/04/2009 Μαρία Μαραγκού Eλληνικό τμήμα της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Τέχνης, (ΑICA) http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=445553

15/04/2009 ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΡΦΑΡΑΣ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441565

22/04/2009 ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΥΠΑΡΑΚΗΣ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441564

06/05/2009 Μανώλης Ζαχαριουδάκης http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441563

20/05/2009 ΞΕΝΗΣ ΣΑΧΙΝΗΣ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441561

Ημερομηνία δημοσίευσης: 03/06/2009 Αννα Χατζηγιαννάκη http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=463805

ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ Ημερομηνία δημοσίευσης: 17/06/2009 http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=468143

ΡΟΓΚΑΚΟΣ ΜΕΓΑΚΛΗΣ http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=492005

ΑΓΡΑΦΙΩΤΗΣ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=493924


ΗΛΙΑΣ ΧΑΡΙΣΗΣ Ημερομηνία δημοσίευσης: 07/10/2009 http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=496002

Αναγνώστες

klikk Αναγνώστες για αμεση ενημερωση

klikk   Αναγνώστες  για αμεση ενημερωση

ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΣTA BLOGSPOTS TOY ΑRT-ACT@TELLAS.GR

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Σάββατο, 12 Σεπτεμβρίου 2009

ad gallery [ad@otenet.gr] ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΗΒ ΓΙΑΝΑΚΟΥ

















Eventually, These Magical Moments Lost their Dazzle, 2009, acrylic on canvas,70x100 cm
Τελικά, όλες αυτές οι μαγικές στιγμές έχασαν τη λάμψη τους, 2009, ακρυλικό σε καμβά, 70x100 cm

It Was Business As Usual With No Strings Attached, 2009, acrylic on canvas, 80x60 cm
Ήταν δουλειά ως συνήθως χωρίς δεσμεύσεις, 2009, ακρυλικό σε καμβά, 80x60 cm

It Was Obvious That The Case Was Going To Be Controversial, 2009, acrylic on canvas, 80x80 cm
Ήταν προφανές ότι η υπόθεση θα ήταν αμφιλεγόμενη, 2009, ακρυλικό σε καμβά,80x80 cm

Dead Stewardess, 1981, acrylic on canvas, 61x61 cm
Νεκρή αεροσυνοδός, 1981, ακρυλικό σε καμβά, 61x61 cm

There Were Other Complications to Come, 1982-2008, acrylic on canvas, 100x150 cm
Επρόκειτο να εμφανιστούν κι άλλες επιπλοκές, 1982-2008, ακρυλικό σε καμβά, 100x150 cm

AD Gallery3 pallados street105 54 athens GRt/f: +30 210 322 87 85http://www.adgallery.gr/










alphadelta gallery
3, pallados str.
105 54 athens GR
tel: +30 210 322 87 85
e-mail: info@adgallery.gr
www.adgallery.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Την Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2009 γίνονται τα εγκαίνια της έκθεσης ζωγραφικής του Στηβ Γιανάκου στην Γκαλερί Α.Δ.
Ο Στηβ Γιανάκος άρχισε να εκθέτει στην Νέα Υόρκη από το 1966, στο αποκορύφωμα της Pop Art. Του απονεμήθηκαν πολλά βραβεία και υποτροφίες, ανάμεσα στα οποία το βραβείο Guggenheim το 1996. Έως σήμερα έχει κάνει στις Η.Π.Α. και την Ευρώπη είκοσι επτά ατομικές εκθέσεις (ανάμεσα στις οποίες το 1978 και 1981 στο PS1 στην Νέα Υόρκη) και έχει συμμετάσχει σε δεκάδες ομαδικές με άλλους σημαντικούς αμερικανούς καλλιτέχνες.
Ο Στηβ Γιανάκος κατασκευάζει εικόνες, ελκυστικές και προκλητικές, στις οποίες η αφήγηση παραπέμπει στην εποχή της «αθωότητας», τις δεκαετίες του ’60 και ’70. Την εποχή της παρατεταμένης νεότητας που έκανε τους ανθρώπους να ονειρευτούν - έστω και αφελώς- προσφέροντάς τους μια νέα πολιτισμική ταυτότητα. Ο καλλιτέχνης δημιουργεί χαρακτήρες που επιδίδονται «αδιάντροπα» σε ένα προκλητικό ερωτικό παιχνίδι από το οποίο, όμως, απουσιάζει η πραγματική βία. Χαρακτήρες που θα ενηλικιωθούν χωρίς συνέπειες και χωρίς να χάνουν την παιδικότητά τους.
Η επιλογή της μορφής συνήθως γίνεται με χιούμορ και η αφηγηματική δράση είναι άμεση και προφανής γιατί αυτό που τον ενδιαφέρει είναι η στάση ζωής.
Θέλει να κάνει ορατά όλα τα στάδια δημιουργίας του έργου του καθώς και την σχέση που έχει αυτό με την προηγούμενη δουλειά του και γι' αυτό αντιμετωπίζει τους πίνακές του σαν ready made υλικό, απομονώνοντας τα στοιχεία που τον ενδιαφέρουν και ανασυνθέτοντάς τα με την μέθοδο του κολλάζ και του ασαμπλάζ.
Ακόμα και το πορτραίτο του ή ιστορικά και αναγνωρίσιμα πρόσωπα, όπως ο Χίτλερ, ή η μικρή Λουλού, απονοηματοδοτούνται και χρησιμοποιούνται σαν δομικά υλικά για μια ζωγραφική της οικειοποίησης.
Στον 1ο όροφο της γκαλερί παρουσιάζονται 4 ιστορικά ζωγραφικά έργα του από το τέλος της δεκαετίας του ’70 και την αρχή της δεκαετίας του ’80, ενώ στον 2ο όροφο η πρόσφατη δουλειά του.
Όλα τα έργα της έκθεσης, που είναι η πέμπτη ατομική του στην Ελλάδα, είναι ζωγραφική με ακρυλικό σε καμβά.

Διάρκεια έως τις 21 Νοεμβρίου 2009.





Ο Στηβ Γιανάκος άρχισε να εκθέτει στην Νέα Υόρκη από το 1966, στο αποκορύφωμα της Pop Art και έχει συμμετάσχει σε δεκάδες ομαδικές εκθέσεις με άλλους σημαντικούς αμερικανούς καλλιτέχνες.
. Κατασκευάζει εικόνες, ελκυστικές και προκλητικές, στις οποίες η αφήγηση παραπέμπει στην εποχή της «αθωότητας», τις δεκαετίες του ’60 και ’70. Την εποχή της παρατεταμένης νεότητας που έκανε τους ανθρώπους να ονειρευτούν - έστω και αφελώς- προσφέροντάς τους μια νέα πολιτισμική ταυτότητα. Ο καλλιτέχνης δημιουργεί χαρακτήρες που επιδίδονται «αδιάντροπα» σε ένα προκλητικό ερωτικό παιχνίδι από το οποίο, όμως, απουσιάζει η πραγματική βία. Χαρακτήρες που θα ενηλικιωθούν χωρίς συνέπειες και χωρίς να χάνουν την παιδικότητά τους.
Η επιλογή της μορφής συνήθως γίνεται με χιούμορ και η αφηγηματική δράση είναι άμεση και προφανής γιατί αυτό που τον ενδιαφέρει είναι η στάση ζωής.
Θέλει να κάνει ορατά όλα τα στάδια δημιουργίας του έργου του καθώς και την σχέση που έχει αυτό με την προηγούμενη δουλειά του και γι' αυτό αντιμετωπίζει τους πίνακές του σαν ready made υλικό, απομονώνοντας τα στοιχεία που τον ενδιαφέρουν και ανασυνθέτοντάς τα με την μέθοδο του κολλάζ και του ασαμπλάζ.
Ακόμα και η αυτοπροσωπογραφία του ή ιστορικά και αναγνωρίσιμα πρόσωπα, όπως ο Χίτλερ, η μικρή Λουλού, απονοηματοδοτούνται και χρησιμοποιούνται σαν δομικά υλικά για μια ζωγραφική της οικειοποίησης.


«Βαθιές σκέψεις μπορεί να προκαλέσουν οι διαμάχες ανάμεσα στην υψηλή και την χαμηλή τέχνη. Προτιμώ όμως να χαλαρώσω και να θεωρήσω ως δεδομένο ότι ένας από τους αγαπημένους μου καλλιτέχνες ο Steve Gianakos κινείται στο υψηλότερο επίπεδο της τέχνης. Ίσως γιατί είναι τόσο συνδεδεμένος με την ιστορία της τέχνης των τελευταίων δεκαετιών ή γιατί έδειχνε πάντα την δουλειά του στην πολύ λιγότερο αστεία νεοϋορκέζικη σκηνή. Μας εκτροχιάζει με την εικονοκλασία των εικόνων του από κάθε βαθιά συγκέντρωση. Ο Γιανάκος συνδέει επιτυχημένα καταστάσεις σαπουνόπερας με τις εικόνες της ιστορίας της τέχνης (Όπως για παράδειγμα τις εικόνες του Piet Mondrian). Η ζωγραφική του και τα σχέδιά του αποτελούν ασταμάτητη έφοδο στις «οικογενειακές αξίες» κάθε είδους. Εδώ και τρεις δεκαετίες έχει, όπως ο Mel Brooks, σπρώξει στα όριά τους τις προκαταλήψεις μας. Οι εικόνες του αποτελούν εξέλιξη του δέντρου που φυτεύτηκε από τον Roy Lichtenstein, που ας σημειωθεί υπήρξε μεγάλος θαυμαστής της δουλειάς του Γιανάκου»

Robert Rosenblum*, ARTnews, September 2004
* Καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης στο Institute of Fine Arts του Πανεπιστημίου της Νέα Υόρκης 1966-2006. Επιμελητής τέχνης του 20ου αιώνα στο Μουσείο Guggenheim της Νέα Υόρκης 1996-2006.


Το καυστικό χιούμορ του δεν μένει μόνο στην εξωτερική πλευρά των πραγμάτων, αλλά αποτελεί μέρος της καθημερινής του ανθρωπιστικής πρακτικής. Η δουλειά του Steve Γιανάκου αποτελείται σε μεγάλο βαθμό από κομμάτια χαρτιού, κομματάκια από αυθεντικά σχέδια με στιλό και φωτοτυπημένα έγγραφα τοποθετημένα μαζί, από τα οποία προκύπτει το τελικό έργο. Η αφήγηση απορρέει από καυστικές εικόνες και έναν ισχυρό σουρεαλιστικό χαρακτήρα, είναι ουσιαστικό και σημαντικό.

Robert Storr*, κατάλογος έκθεσης «Exile on Main St.», Bonnefantenmuseum, Maastricht, 2009.
* Curator, ακαδημαϊκός και κριτικός, πρύτανης του Yale School of Art, διευθυντής της Μπιενάλε της Βενετίας το 2007, curator από το 1990 έως το 2002 του τμήματος ζωγραφικής και γλυπτικής στο Museum of Modern Art


Είναι αλήθεια ότι οι εικόνες με pin-up girls είναι από μόνες τους αρκετά δυνατές γι’ αυτό επιβιώνουν στην τέχνη των δεκαετιών ’80 και ’90. Μια τέτοια περίπτωση παρουσιάζεται εδώ με το έργο του Steve Gianakos. Στην ζωγραφική του Γιανάκου η σεξουαλικότητα των γυναικείων μορφών είναι σκοπίμως αποστασιοποιημένη με το να τους προσδίδει μιαν «ατμόσφαιρα εποχής». Αυτές οι νεαρές γυναίκες είναι φαντάσματα της δεκαετίας του ’20 ή των αρχών της δεκαετίας του ’30. Η τέχνη του Γιανάκου είναι ένα κλείσιμο του ματιού και ταυτόχρονα μια κοροϊδία στην εποχή της αθωότητας.

Edward Lucie-Smith, ARTODAY, εκδόσεις Phaidon
KANE KLIKKKK παλαιοτερες αναρτησεις

GALLERY ΕΠΙΛΟΓΗ-ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΕΧΝΗΣ ΜΕ ΑΠΟΨΗ

GALLERY ΕΠΙΛΟΓΗ-ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΕΧΝΗΣ ΜΕ ΑΠΟΨΗ GALLERY ΕΠΙΛΟΓΗ-ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΕΧΝΗΣ ΜΕ ΑΠΟΨΗ