ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2010-11

KLIKKKKKKKKKKKKKKK

EUROART PRESS 1: ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2010-11 ART-ACT

art-act THE NEW PLAN 2010-11

http://2010-2011-programa-art-act.blogspot.com/
ALL THE SELECTED DATA COME FROM INFORMATIONAL E-MAILS (BY ARTISTS AND GALLERIES) TO THE EUROART PRESS.


MATERIAL SELECTION IS UNDER THE EDITORSHIP OF CHRISTOS THEOFILIS.


YOU CAN SEND PHOTO AND INFORMATION OF YOUR EXHIBITION TO ART-ACT@TELLAS.GR AND IF IT IS CHOSEN,ΙΤ WILL BE POSTED IN EUROART PRESS.
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ 'E-MAIL' GALLERY - ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ - ΕΝΤΥΠΩΝ ΤΕΧΝΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟ EUROART PRESS
ΣΤΕΙΛΤΕ ΣΤΟART-ACT@TELLAS.GR ΤΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΣΑΣ ΦΩΤΟ. ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΑΝ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΘΑ ΑΝΑΡΤΗΘΟΥΝ

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΥΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗ ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΘΕΟΦΙΛΗΣ



[Π. ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Ο.Σ.Δ.Ε.Ε.Τ.Ε./ Π.ΤΑΜΙΑΣ ΤΟΥ Ε.Ε.Τ.Ε. / ΜΕΛΟΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ Π.Ε.Λ. / ΜΕΛΟΣ A.I.C.L. ASSOCIATION INTERNATIONALE DE LA CRITIQUE LITTERAIRE /ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ ΕΚΘΕΣΕΩΝ/ επιμελητής της στήλης 'αυτοπροσδιορισμοί' των σελίδων γράμματα - τέχνες - εικαστικά της εφημερίδας 'η αυγή' και συνεργάτης του περιοδικού ΄Culture΄ της εφημερίδας ‘’ο κόσμος του επενδυτή’’]


Διαβάστε με το ποντίκι, THN ΣΤΗΛΗ 'ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ' ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ' Η ΑΥΓΗ '

Διαβάστε με το ποντίκι, THN ΣΤΗΛΗ 'ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ' ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ' Η ΑΥΓΗ '

'ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ'

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ.
Η ΣΤΗΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΩΣ ΚΕΛΥΦΟΣ ΛΟΓΟΥ – ΟΡΑΜΑΤΟΣ - ΠΡΟΘΕΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ-ΧΡΟΝΟΥ ΠΟΥ ΔΡΑ Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ.
ΟΙ ‘ΣΥΝΔΑΙΤΥΜΟΝΕΣ ‘ ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΟ ΟΧΗΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΓΙΑ ΑΝΟΙΧΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ.ΠΡΟΤΑΣΗ-ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΘΕΟΦΙΛΗΣ art-act@tellas.gr



11/03/2009 Χαράλαμπος Δαραδήμος ΟΣΔΕΕΤΕ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=440930


25/03/2009 Γιάννα Γραμματοπούλου ΠΣΑΤ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=440929

08/04/2009 Μαρία Μαραγκού Eλληνικό τμήμα της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Τέχνης, (ΑICA) http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=445553

15/04/2009 ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΡΦΑΡΑΣ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441565

22/04/2009 ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΥΠΑΡΑΚΗΣ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441564

06/05/2009 Μανώλης Ζαχαριουδάκης http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441563

20/05/2009 ΞΕΝΗΣ ΣΑΧΙΝΗΣ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441561

Ημερομηνία δημοσίευσης: 03/06/2009 Αννα Χατζηγιαννάκη http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=463805

ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ Ημερομηνία δημοσίευσης: 17/06/2009 http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=468143

ΡΟΓΚΑΚΟΣ ΜΕΓΑΚΛΗΣ http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=492005

ΑΓΡΑΦΙΩΤΗΣ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=493924


ΗΛΙΑΣ ΧΑΡΙΣΗΣ Ημερομηνία δημοσίευσης: 07/10/2009 http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=496002

Αναγνώστες

klikk Αναγνώστες για αμεση ενημερωση

klikk   Αναγνώστες  για αμεση ενημερωση

ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΣTA BLOGSPOTS TOY ΑRT-ACT@TELLAS.GR

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Τετάρτη, 23 Σεπτεμβρίου 2009

CULTURE ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ Μικρος Διάλογος ΧΡΗΣΤΟΣ N.ΘΕΟΦΙΛΗΣ Σταύρος Μπαλτογιάννης


Βιογραφικό Σημείωμα του ζωγράφου ΣΤΑΥΡΟΥ ΜΠΑΛΤΟΓΙΑΝΝΗ
1929 : Γεννιέται στην Πεδινή Ιωαννίνων, και τελειώνει τις γυμνασιακές του σπουδές στα Γιάννενα.
1950 : Σπουδάζει στο Εργαστήριο του Γιάννη Μόραλη στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, απ’ όπου και αποφοιτά το 1955. Οι δύο έπαινοι υπαίθριων σπουδών, ο ένας ημίγυμνου, και το βραβείο γυμνού, που συνόδευαν τον τίτλο σπουδών του από την Α.Σ.Κ.Τ., προϊδεάζουν για τον πολλά υποσχόμενο νεαρό ζωγράφο, την καλλιτεχνική πορεία του.
1956 : Συνεχίζει σπουδές ζωγραφικής στην Accademia di Belle Arti της Φλωρεντίας.
Η ενεργός συμμετοχή του σε εκθέσεις ζωγραφικής μέχρι το 1960 καταγράφεται ως εξής:
1956 : Ομαδική στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών.
1957 : Ομαδική στο Παγκόσμιο Φεστιβάλ Μόσχας.
1959 : Ατομική στην αίθουσα της Ζ.Π.Α. των Ιωαννίνων, Ομαδική στη Γκαλερί Τέχνης Αθηνών, και Ομαδική στην Α΄ Μπιενάλε Νέων στο Παρίσι.
1960 : ΣΤ΄ Πανελλήνια Έκθεση στο Ζάππειο.

Την ίδια εποχή, και ήδη από το 1959, εξασφαλίζει υποτροφία του ΙΚΥ για ειδικότερες σπουδές στη Συντήρηση έργων Τέχνης στο Instituto Centrale del Restauro της Ρώμης. Αποφοιτά το 1963 αποκτώντας και το δίπλωμα «Τελειοποίησης Σπουδών».Την ίδια χρονιά προσλαμβάνεται ως υπεύθυνος Συντηρητής Αρχαιοτήτων στην Αρχαιολογική Υπηρεσία (σημερινό ΥΠΠΟ).Κατά τη διάρκεια των σπουδών του στη Ρώμη, καθώς και για ένα μεγάλο διάστημα κατά τη θητεία του στην Αρχαιολογική Υπηρεσία σημειώνει απουσία από τις αίθουσες εκθέσεων, παρότι δεν έπαψε ποτέ να ζωγραφίζει.Επανέρχεται στο καλλιτεχνικό προσκήνιο το 1975 με τον «Πολυτεχνίτη» του στην Ομαδική έκθεση στην αίθουσα του Δήμου Αθηναίων.Από τότε πήρε μέρος σε πολλές ομαδικές και ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το Εξωτερικό, όπως:
1976 : Ομαδική της Α.Σ.Κ.Τ
1976 : Ομαδική Ηπειρωτών Ζωγράφων στα Γιάννενα
1982 : Ατομική στις Νέες Μορφές
1985 : Ομαδική στο Ζυγό
1985 : στην Triennale Sofias
1986 : Ατομικές στο Γαλλικό Ινστιτούτο στη Θεσσαλονίκη
1986 : και στον Πειραιά
1987 : στο Ηράκλειο Κρήτης
1987 : Ομαδική Ζωγραφικής – Χαρακτικής, στα Γιάννενα,
1988 : Ατομική στην αίθουσα τέχνης «Χρυσόθεμις»
1988 : Συμμετοχή στην έκθεση έργων από τη συλλογή Ε.Π.Μ.Α.Σ. με τίτλο «Ελληνική Ζωγραφική 1968 – 1988» στους χώρους της Κομισιόν και της Γραμματείας του Συμβουλίου των Υπουργών των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων
1990 : στην έκθεση έργων ζωγραφικής από την Πινακοθήκη Α.Σ.Κ.Τ., στο Δημαρχείο Ιωαννίνων, με αφορμή το γιορτασμό των 25χρονων του Παν/μίου Ιωαννίνων
1992 : Ατομική στην αίθουσα «Χρυσόθεμις»
1994 : Τιμητική Ατομική στο Δημαρχείο Ιωαννίνων, με την ευκαιρία της Άτυπης Συνόδου των Υπουργών Γεωργίας
2006 : Ομαδική έκθεση στα Γιάννενα «Ζωσιμάδων Δράσεις 2006 και Ευεργετισμός»
Είναι μέλος του Καλλιτεχνικού Επιμελητηρίου και έργα του υπάρχουν σε πολλές επώνυμες και μη ιδιωτικές Συλλογές της Ελλάδας και του Εξωτερικού, καθώς και σε Δημόσιες: Ε.Π.Μ.Α.Σ., ΥΠΠΟ, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Πινακοθήκη Αβέρωφ, Δήμος Ιωαννιτών.Τέλος ο Σταύρος Μπαλτογιάννης παράλληλα με το ζωγραφικό του έργο έχει να επιδείξει επίσης, ως Υπεύθυνος Καλλιτέχνης Συντηρητής και Επιθεωρητής Συντήρησης κατά τη θητεία του στο ΥΠΠΟ, όπως και στον ιδιωτικό τομέα, μια μακρόχρονη και σημαντική προσφορά στη διάσωση και αποκατάσταση μνημείων και πολύτιμων έργων τέχνης.

Μικρος Διάλογος
ΧΡΗΣΤΟΣ N.ΘΕΟΦΙΛΗΣ Σταύρος Μπαλτογιάννης



ΧΡΗΣΤΟΣ N.ΘΕΟΦΙΛΗΣ Το 1947 σε ηλικία τριανταενός ετών, ο μαθητής του Παρθένη Γιάννης Μόραλης εκλέγεται τακτικός καθηγητής στο Προπαρασκευαστικό Τμήμα της Σχολής καλών Τεχνών .
Από τους πρώτους μαθητές του, εσείς. - 1950 1955- σπουδαστής στη ΑΣΚΤ.
Ιστορικά, αναφέρω ότι, κατά τη διάρκεια των σπουδών σας γίνονται τρεις σημαντικές Εκθέσεις στο Ζάππειο : To 1951 Ατομική του Henry Moore, το 1952 ο Γιάννης Σπυρόπουλος εκθέτει σε Ομαδική τις ΄΄Ξερολιθιές ΄΄ πρώτα στάδια της αφαίρεσής του, και το 1953 η ΄΄ Ιταλική Τέχνη΄΄ οργανωμένη από τη Biennale της Βενετίας.


Σταύρος Μπαλτογιάννης ΄Εντονες και καθαρές είναι οι μνήμες από αυτή τη δημιουργική για μένα εποχή. ΄Ηταν τότε που ευνοήθηκα αναπάντεχα, και πιστεύω ότι, θα μπορούσα να μιλώ πολύ, και με νοσταλγία γιαυτή.
Με μια ακαθόριστη ακόμη έφεση για σχέδιο και χρώμα, που φάνηκε από τα γυμνασιακά ακόμη χρόνια μου και με σπουδές κοντά σε καλλιτέχνες δασκάλους μου στα Γιάννενα αποφασίζω να σπουδάσω στην ΑΣΚΤ.παρά τις αναστολές και τις ανησυχίες μου για την πιθανή αποτυχία στις εξετάσεις που με περίμεναν.
Φερμένος στην Αθήνα από την ΄Ηπειρο δεν μπορούσα βέβαια ,να αισιοδοξήσω. Αντίθετα ενισχύθηκαν οι ανησυχίες μου . Παρατηρώντας μάλιστα του συνυποψηφίους μου στο προαύλιο της Σχολής με τα καλοραμμένα ρούχα και τον αέρα του πρωτευουσιάνου αισθάνθηκα μειονεκτικά . Δίνω βέβαια τις εξετάσεις και μπαίνω στο Προπαρασκευαστικό Τμήμα με δάσκαλο τον Γιάννη Μόραλη. Εκεί δουλέψαμε . πολύ με τους άξονες και τη φόρμα και με αυτή τη προετοιμασία , πέρασα στα Εργαστήρια.
Εκεί, και για ένα χρόνο με δάσκαλο τον Ουμβέρτο Αργυρό διδάχθηκα τις αρχές βέβαια ,της Ακαδημαικής Τέχνης. Αυτή την πρώτη χρονιά πήρα και τον πρώτο μου έπαινο Υπαίθρου.
Τα πράγματα αλλάζουν μετά από ένα χρόνο, με την αποχώρησή του Αργυρού από τη Σχολή και την εισαγωγή μου στα Εργαστήρια με δάσκαλο τον Γιάννη Μόραλη. Με δάσκαλο τον Μόραλη πήρα δύο ακόμη επαίνους και στην αποφοίτηση βραβείο. Μαθητής του για τέσσερα χρόνια ήταν φυσικό στην πρώτη μου δουλειά να επηρεαστώ από τα διδάγματά του.
Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι, την ίδια εποχή μπόρεσα με τη βοήθεια του Ιδρύματος Τοσίτσα να ταξιδεψω σε πόλειςτης Ιταλίας από τη Νάπολη τη Ρώμη, Σιέννα Φλωρεντία και βέβαια στο Παρίσι, που εκείνο τον καιρό ζούσε και πάλι μια κοσμογονία με τις αναζητήσεις των ζωγράφων για αλλαγές και καινούργια Θαύματα. Παρά το αρχικό μου ξάφνιασμα αποφάσισα να μείνω σε δική μου έκφραση, που αναζητούσα και στη οποία έφθασα αργότερα.



ΧΡΗΣΤΟΣ N.ΘΕΟΦΙΛΗΣ . 1956 : Σπουδές στη Accademja di Belle Arti στη Φλωρεντία. 1959 – 1963 : Σπουδές στο Istituto Centrale del Restauro στη Ρώμη.
Ο συμμαθητής σας Νίκος Κεσσανλής μου έλεγε ότι, η υποτροφία στη συντήρηση μας εξασφάλιζε τα μεγάλα Μουσεία της Ρώμης και αργότερα τα προς το ζην. Ο Νίκος υιοθέτησε στο έργο του τακτικές και πρακτικές των υλικών της συντήρησης.

Σταύρος Μπαλτογιάννης Με τη σπουδή μου στην Accademia αναβαπτίστηκα εικαστικά, αναπτερώθηκα με το ενδιαφέρον των δασκάλων εκεί, για τη δουλειά μου και δεν έπαυα να ζωγραφίζω, έχοντας πάντα στο νου και την κάποια υποτροφία από το Ι ΚΥ. Μετά από ένα χρόνο γύρισα στην Ελλάδα για να ετοιμάσω δουλειά που θα παρουσίαζα.
Το 1959 πήρα μέρος στις εξετάσεις και στην παρουσίαση ζωγραφικής και κέρδισα υποτροφία αλλά στη σπουδή συντήρησης αρχαιοτήτων στην Ιταλία εφόσον το Ιδρυμα δεν παραχωρούσε υποτροφίες για ζωγραφική.
Αυτή η δέσμευση του ΙΚΥ οδήγησε και άλλους απόφοιτους της Σχολής και φίλους σε παρόμοιες αποφάσεις που τους επέτρεπαν να κάνουν σπουδές στην Ευρώπη. Ο Κεσσανλής σπούδασε και συντήρηση με ιταλική υποτροφία και πολύ σωστά δήλωσε ότι, με τη συντήρηση εξασφαλίζαμε τα Μουσεία και αργότερα και τα προς το ζην .


ΧΡΗΣΤΟΣ N.ΘΕΟΦΙΛΗΣ 1964 : Βασικά στελέχη της Διεύθυνσης Αναστήλωσης του Υπουργείου Προεδρίας, οι πρώτοι επιστημονικά καταρτισμένοι συντηρητές ο Τάσσος Μαργαριτώφ και εσείς.
Το 1965 : Ο Μανόλης Χατζηδάκης στην προσπάθειά του να καλύψει το εκπαιδευτικό κενό απευθύνεται σε σας. Ιδρύεται έτσι η επίσημη Σχολή Εκπαίδευσης συντηρητών με το Κεντρικόν Εργαστήριον Συντηρήσεως και Αποκαταστάσεως ζωγραφικών έργων και ψηφιδωτών. Ο Φώτης Ζαχαρίου και ο Γιάννης Κολέφας ήταν επί συμβάσει.
΄Εως τότε, ζωγράφοι , πλαστογράφοι , πρακτικοί συντηρητές ένα

Σταύρος Μπαλτογιάννης. Είναι αλήθεια ότι, μέχρι το 1964 η συντήρηση που έμενε ακόμη στα παλιά μέσα αποκατάστασης των έργων Τέχνης είχε ανάγκη για πιο
σύγχρονη αντιμετώπιση που θα προστάτευε τα έργα από απρόβλεπτες φθορές. κατά τη διάρκεια της αποκατάστασής τους από τη φυσική φθορά του χρόνου.
Και είναι και πάλι αλήθεια ότι μετά την επιστροφή των υποτρόφων από την Ιταλία έγιναν προτάσεις και σχεδιασμοί για την ΄Ιδρυση ειδικών φορέων στην αρχή για το ΚΕΣ (Κεντρικό Εργαστήριο Συντήρησης) από τον Μανόλη Χατζηδάκη το 1965 στο Βυζαντινό Μουσείο που τελικά δεν λειτούργησε ως μεγάλος Φορέας και κατά τη διάρκεια της δικτατορίας η Σχολή τότε συρρικνώθηκε σε θεωρητικά σεμινάρια που περιορίστηκαν σε δύο εξάμηνα στα οποία δίδαξαν στελέχη της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας .
Με αυτό το προηγούμενο, οι υπότροφοι συντηρητές που επιστρέψαμε από την Ιταλία δραστηριοποιηθήκαμε με την σύσταση συνεργείων που συντηρούν αυτή τη μοναδική για τη συντήρηση εποχή, άπειρα μνημεία στην Περιφέρεια, από τη Μακεδονία μέχρι την Κρήτη, και από τη Κέρκυρα μέχρι την Κύπρο. Στα συνεργεία μας εντάχθηκαν και οι συντηρητές της Σχολής του Βυζαντινού Μουσείου που διαδέχθηκαν επάξια τους δασκάλους τους.
Μέσα σ’αυτή την αναζήτηση για την κάλυψη του εκπαιδευτικού κενού στις 4 του Απριλίου του 1966 στην Κύπρο που συντηρούσαμε το μνημείο της Παναγίας του Τρικώμου, παίρνω επιστολή από τον Τάσσο χαράκτη με εντολή του Παπανούτσου διευθυντή του Α.Τ.Ι που μου ζητούσε να αναλάβω το Εργαστήριο Συντηρήσεως και Αντιγράφων που λειτούργησε τεχνικά και αποδοτικά στο ΑΘΗΝΑΙΚΟΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΝ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΝ.
Τέλος την ίδια εποχή έγιναν πολλές προσπάθειες για την ένταξη Σχολών Συντήρησης σε πανεπιστημιακά πλαίσια όπως στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών που με τίμησε εκλέγοντάς με έφορο, χωρίς όμως να αποδεχθεί την ένταξη Εργαστηρίου Συντήρησης στην ΑΣΚΤ.




ΧΡΗΣΤΟΣ N.ΘΕΟΦΙΛΗΣ 1982 : Η πρώτη ατομική ΄Εκθεση στις Νέες Μορφές συμπίπτει με τον Διαμαντή Διαμαντόπουλο στην΄Ωρα και τον Μάκη Θεοφυλακτόπουλο στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη . Θυμάμαι ότι, οι τρεις Εκθέσεις ζωγραφικής προκάλεσαν έντονες συζητήσεις στον εικαστικό χώρο που βίωνε τις προτάσεις των εννοιακών Kαλλιτεχνών και αυτών με τις κατασκευές στη μεγάλη ΄Εκθεση Europalia Βρυξέλλες ---Αθήνα .

Σταύρος Μπαλτογιάννης Είναι αλήθεια ότι η ΄Εκθεση στις Νέες Μορφές ξάφνιασε την Αθήνα γιατί την είχαν από νωρίς προετοιμάσει ότι, εκεί ο Μπαλτογιάννης θα δείξει αγιογραφίες. Αλλά τα πράγματα άλλαξαν, όταν άνοιξε η αίθουσα που πιστεύω ότι ήταν τα εκθέματα της που προκάλεσαν ,όπως λέτε τις έντονες συζητήσεις.
΄Ολα αυτά που δεν είχαν βέβαια, καμία σχέση με τη δουλειά μου, ασφαλώς με προβλημάτισαν. Αλλά, όπως πάντα θεώρησα και πάλι ότι, ο καλλιτέχνης ακούει πολλά και επιλέγει τα λίγα. ΄Αλλωστε από τις επαινετικές και όχι λίγες δημοσιευμένες κριτικές, κάποιες από αυτές τουλάχιστον, όπως θυμάστε, θα είχαν δίκιο.΄Αλλωστε και σήμερα αν δεν κάνω λάθος επιβραβεύεται φωναχτά, η θητεία μου στη συντήρηση ξεχνώντας ίσως τη ζωγραφική μου που δεν αμέλησα ποτέ μου.


ΧΡΗΣΤΟΣ N.ΘΕΟΦΙΛΗΣ 1986 : Στο εργαστήριο του Βυζαντινού Μουσείου συντηρείται ενυπόγραφο έργο του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου . Την εικόνα ανακάλυψε το 1983 κατά την καταγραφή κειμηλίων στην Εκκλησία της Kοιμήσεως της Παναγίας των Ψαρριανών ο επιμελητής Αρχαιοτήτων Γεώργιος Μαστορόπουλος .
Αργότερα πολύ σοβαρά ο Νίκος Κεσσανλής μου έλεγε ότι το μόνο έργο που έχουμε είναι αυτό που συντήρησε ο Μπαλτογιάννης, υπογραμμίζοντας έτσι τις αμφιβολίες του για τον ΄Αγιο Πέτρο, έργο στη Συλλογή της Εθνικής Πινακοθήκης.

Σταύρος Μπαλτογιάννης Όπως βλέπετε και ο αυτός ο διάλογος που σήμερα ξεκίνησε με την ευκαιρία των εγκαινίων της αναδρομικής μου έκθεσης στο Μουσείο Μπενάκη ασχολήθηκε ιδιαίτερα με τη συντήρηση.
Εφόσον είναι έτσι, θα μπορούσα να σας πω ότι, η εικόνα της Κοίμησης του ομώνυμου ναού της Σύρου αποτελεί όντως, ένα πολύτιμο απόκτημα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς που τιμήθηκε ιδιαίτερα από την Πολιτεία μεταφερμένη στο Βυζαντινό Μουσείο με πλοίο του πολεμικού Ναυτικού. Από την ώρα μάλιστα που έφθασε στο Μουσείο είχε ανελλιπή φύλαξη από αστυνομική φρουρά. Μετά την έρευνα για τη γνησιότητα της υπογραφής της η, οποία αποδείχηκε αληθινή ,συντηρήθηκε με ελαφρύ καθαρισμό, αποκαταστάθηκαν κάποιες φθορές της και προσφέρθηκε έοτιμη για παρουσίαση και δημοσίευση.
Από την άλλη πλευρά,η δήλωση του Κεσσανλή που άφηνε υποψίες για την εικόνα του Αγίου Πέτρου που φυλάσσεται στην Εθνική Πινακοθήκη μας, μετά και από δική μου έρευνα αποδείχηκε ότι δεν ευσταθεί. Το έργο βέβαια, όχι από τα καλλίτερα έργα της ζωγραφικής του Θεοτοκόπουλου βρέθηκε επιπλέον, και καθαρισμένο με όχι ιδιαίτερα, ευτυχή αποτελέσματα. Τέλος πέρα βέβαια από αυτά η εικόνα του Αγίου Πέτρου είναι γνήσια.

Αλλά βλέπω πως φθάνουμε στο τέλος του διαλόγου και ίσως πρέπει να αναφερθούμε και στο επίκαιρο για μένα θέμα που σήμερα με αφορά ιδιαίτερα. Πρόκειται, όπως ίσως ξεχάσατε για την ΄Εκθεση ζωγραφικής μου που στεγάζεται από σήμερα στο Μουσείο Μπενάκη Κουμπάρι και Βασιλίσσης Σοφίας στο Κολωνάκι. Πρόκειται για μια σειρά έργων με θέμα κυρίως τη γυναίκα- χωρίς μοντέλο- που περιβάλλεται από κάποιο αριθμό τοπίων.
Η γυναίκα που με συγκίνησε από τα πρώτα νεανικά μου χρόνια έμεινε για μένα μια μνημειακή εικόνα, με τον ερωτισμό της, με το μητρικό φίλτρο της με την εντυπωσιακή φόρμα του κορμιού, με τα συχνά σοβαρά, άλλοτε έκθαμβα ή θλιμμένα και όχι σπάνια ενορατικά μάτια της

ΧΡΗΣΤΟΣ N.ΘΕΟΦΙΛΗΣ . 15 Σεπτεμβρίου έως 25 Οκτωβρίου η Αναδρομική σας ΄Εκθεση στο Μουσείο Μπενάκη Κουμπάρη 1.
Με την τεχνική της κυρόχυτης ζωγραφικής των Φαγιούμ και των εικόνων του Σινά , χωρίς να επιχειρείται ανασύνδεση αναδρομή προς το παρελθόν καταθέτετε στο διάλογό σήμερα την προσωπική σας φόρμα –γραφή.
Στα έργα σας χωρίς μοντέλο. Το μοντέλο λειτουργεί ως έναυσμα μιας ουσιαστικότερης συνομιλίας με τα καθαρά δομικά – πλαστικά στοιχεία της ζωγραφικής. Αδιαφορείτε για την ψυχρή θεωρητική όψη των Σχολών καταθέτετε έργο δραματικά φορτισμένο προσωπικό.
Συνεπής στην έρευνα του εσωτερικού διαλογισμού και της ζωγραφικής ευαισθησίας σας.

Σταύρος Μπαλτογιάννης Σας ευχαριστώ κ. Θεοφίλη που έστω και αργά αναφερθήκατε με αισθαντική όμως προσέγγιση της ζωγραφικής μου, και φαίνεται να εισπράξατε κάποια στοιχεία που δεν είναι εύκολα αναγνώσιμα.



















KANE KLIKKKK παλαιοτερες αναρτησεις

GALLERY ΕΠΙΛΟΓΗ-ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΕΧΝΗΣ ΜΕ ΑΠΟΨΗ

GALLERY ΕΠΙΛΟΓΗ-ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΕΧΝΗΣ ΜΕ ΑΠΟΨΗ GALLERY ΕΠΙΛΟΓΗ-ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΕΧΝΗΣ ΜΕ ΑΠΟΨΗ