ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2010-11

KLIKKKKKKKKKKKKKKK

EUROART PRESS 1: ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2010-11 ART-ACT

art-act THE NEW PLAN 2010-11

http://2010-2011-programa-art-act.blogspot.com/
ALL THE SELECTED DATA COME FROM INFORMATIONAL E-MAILS (BY ARTISTS AND GALLERIES) TO THE EUROART PRESS.


MATERIAL SELECTION IS UNDER THE EDITORSHIP OF CHRISTOS THEOFILIS.


YOU CAN SEND PHOTO AND INFORMATION OF YOUR EXHIBITION TO ART-ACT@TELLAS.GR AND IF IT IS CHOSEN,ΙΤ WILL BE POSTED IN EUROART PRESS.
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ 'E-MAIL' GALLERY - ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ - ΕΝΤΥΠΩΝ ΤΕΧΝΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟ EUROART PRESS
ΣΤΕΙΛΤΕ ΣΤΟART-ACT@TELLAS.GR ΤΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΣΑΣ ΦΩΤΟ. ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΑΝ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΘΑ ΑΝΑΡΤΗΘΟΥΝ

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΥΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗ ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΘΕΟΦΙΛΗΣ



[Π. ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Ο.Σ.Δ.Ε.Ε.Τ.Ε./ Π.ΤΑΜΙΑΣ ΤΟΥ Ε.Ε.Τ.Ε. / ΜΕΛΟΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ Π.Ε.Λ. / ΜΕΛΟΣ A.I.C.L. ASSOCIATION INTERNATIONALE DE LA CRITIQUE LITTERAIRE /ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ ΕΚΘΕΣΕΩΝ/ επιμελητής της στήλης 'αυτοπροσδιορισμοί' των σελίδων γράμματα - τέχνες - εικαστικά της εφημερίδας 'η αυγή' και συνεργάτης του περιοδικού ΄Culture΄ της εφημερίδας ‘’ο κόσμος του επενδυτή’’]


Διαβάστε με το ποντίκι, THN ΣΤΗΛΗ 'ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ' ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ' Η ΑΥΓΗ '

Διαβάστε με το ποντίκι, THN ΣΤΗΛΗ 'ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ' ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ' Η ΑΥΓΗ '

'ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ'

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ.
Η ΣΤΗΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΩΣ ΚΕΛΥΦΟΣ ΛΟΓΟΥ – ΟΡΑΜΑΤΟΣ - ΠΡΟΘΕΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ-ΧΡΟΝΟΥ ΠΟΥ ΔΡΑ Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ.
ΟΙ ‘ΣΥΝΔΑΙΤΥΜΟΝΕΣ ‘ ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΟ ΟΧΗΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΓΙΑ ΑΝΟΙΧΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ.ΠΡΟΤΑΣΗ-ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΘΕΟΦΙΛΗΣ art-act@tellas.gr



11/03/2009 Χαράλαμπος Δαραδήμος ΟΣΔΕΕΤΕ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=440930


25/03/2009 Γιάννα Γραμματοπούλου ΠΣΑΤ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=440929

08/04/2009 Μαρία Μαραγκού Eλληνικό τμήμα της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Τέχνης, (ΑICA) http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=445553

15/04/2009 ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΡΦΑΡΑΣ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441565

22/04/2009 ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΥΠΑΡΑΚΗΣ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441564

06/05/2009 Μανώλης Ζαχαριουδάκης http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441563

20/05/2009 ΞΕΝΗΣ ΣΑΧΙΝΗΣ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441561

Ημερομηνία δημοσίευσης: 03/06/2009 Αννα Χατζηγιαννάκη http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=463805

ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ Ημερομηνία δημοσίευσης: 17/06/2009 http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=468143

ΡΟΓΚΑΚΟΣ ΜΕΓΑΚΛΗΣ http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=492005

ΑΓΡΑΦΙΩΤΗΣ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=493924


ΗΛΙΑΣ ΧΑΡΙΣΗΣ Ημερομηνία δημοσίευσης: 07/10/2009 http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=496002

Αναγνώστες

klikk Αναγνώστες για αμεση ενημερωση

klikk   Αναγνώστες  για αμεση ενημερωση

ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΣTA BLOGSPOTS TOY ΑRT-ACT@TELLAS.GR

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Παρασκευή, 4 Σεπτεμβρίου 2009

CULTURE ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ Μικρος Διάλογος ΧΡΗΣΤΟΣ N.ΘΕΟΦΙΛΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΑΡΟΣ

Μικρος Διάλογος
ΧΡΗΣΤΟΣ N.ΘΕΟΦΙΛΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΑΡΟΣ

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Ο Μανώλης Χάρος καθοδηγούμενος ευφυώς από το ποιητικό εικαστικό του ένστικτο καταγράφεται στην γενιά του 80 ως πολίτης του κόσμου.
ΧΡΗΣΤΟΣ N.ΘΕΟΦΙΛΗΣ

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Βιογραφικό Σημείωμα
1960 γεννήθηκε στα Κύθηρα.1978 σπούδασε στο Παρίσι στην Ecole Nationale Superieure Des Beaux Art. Δίπλωμα στην χαρακτική, δίπλωμα στην ζωγραφική.1982 Μεταπτυχιακό.1984 τιμάται με το Γαλλικό Εθνικό Βραβείο Prix Des Fondations στον τομέα της λιθογραφίας.1991 ταξιδεύει στις ΗΠΑ.1993 σχεδιάζει μαζί με τον Μανώλη Ζαχαριουδάκη για την Εθνική Πινακοθήκη.1994 αντιπροσωπεύει την Ελλάδα στο Διεθνές Φεστιβάλ Ζωγραφικής.1996 σχέδια αντικειμένων του παρουσιάζονται στο Παρίσι και στην Φρανκφούρτη.1998 βραβείο Ακαδημίας Αθηνών για ζωγράφο κάτω των 40 ετών.2000 εργάζεται σε Πανεπιστήμιο των ΗΠΑ.2004 εκθέτει στην Φλόριντα των ΗΠΑ.2005 παρουσιάζει στο Μουσείο Μπενάκη τη Σονάτα του Σεληνόφωτος.Έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις. Οι κυριότερες ατομικές του εκθέσεις έγιναν από το 1981 έως σήμερα.

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////



ΧΡΗΣΤΟΣ N.ΘΕΟΦΙΛΗΣ Oι τροποποιήσεις στη τέχνη γίνονται στο βάθος και ποτέ στη μορφή. Το βάθος της τέχνης είναι η κίνηση της εξέλιξης της , οι εσωτερικές αλληλουχίες.Άλλο το σφάγιο του Rembrandt, των Soutine, Baykon, Κουνέλλη, ως σφάγιο σήμερα καταθέτει το κορμί της η Abramovic. Συνομιλία σε μια αδιάκοπη διαδικασία του αιώνιου γίγνεσθαι και του μεταβατικού. Η τέχνη δεν ήταν πάντα αυτό που είναι και δεν θα παραμείνει αυτό που είναι.
ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΑΡΟΣ Η τέχνη εξ ορισμού είναι κάτι ζωντανό, κινούμενο διαρκώς, και εξελισσόμενο. Επειδή πάντα καθρεφτίζει την αλήθεια του καιρού της, και την αλήθεια του καλλιτέχνη δημιουργού της, κάθε φορά πρέπει να είναι μια ματιά στον καθρέφτη και πάντα είναι μοναδική και φευγαλέα αυτή η ματιά.


ΧΡΗΣΤΟΣ N.ΘΕΟΦΙΛΗΣ Η τέχνη πολλές φορές βιώνει μια αλλαγή μηχανική που επιβάλλεται από τις υπερεξουσίες των «ειδικών».Τότε η τέχνη δεν είναι αυτοδυναμική δεν δημιουργείται ελεύθερα, κάποιοι την διαστρέφουν και υπάρχουν καλλιτέχνες που σμικραίνουν έως το σημείο συνάντησής τους με αυτά τα συστήματα.
ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΑΡΟΣ Όχι απότομα και κατηγορηματικά. Και βέβαια δε μιλάω για μόδες. Ποτέ τα πράγματα στη τέχνη, στην πορεία και την ιστορία, δεν εξελίσσονται από τους εξωγενείς παράγοντες. Τότε θα λέγαμε πως οι «κακοί» αυτοί παράγοντες παράγουν έργο τέχνης καλό ή κακό. Ακόμα κι αν γίνεται κατά παραγγελία, για την επιτυχία ή αποτυχία του ευθύνεται απόλυτα και αποκλειστικά ο δημιουργός και όχι οι συνθήκες που το δημιούργησαν.
Για την Καπέλα Σίστινα υπεύθυνος είναι ο Μιχαήλ Άγγελος και όχι ο Πάπας.
Για τις χαζομάρες που βλέπουμε στις Μπιενάλε φταίνε οι δημιουργοί και όχι οι επιμελητές ή θεωρητικοί που δημιουργούν το πλαίσιο, και που γι αυτό είναι υπεύθυνοι. Έλεος πια με το μοντέλο του καλλιτέχνη που άγεται σε μονοπάτια ερήμην της αξίας και του ταλέντου του. Καταλαβαίνουν όλοι, τι και γιατί το κάνουν. Παίρνουν ρίσκα κάνουν λάθη, προσπαθούν τίμια, άτιμα, κάπου θέλουν να πάνε ή νομίζουν πως έτσι θα πάνε, γιατί, πως ,και το σπουδαιότερο, πότε, θα πούμε αν έκανε κάποιος καλά, είναι άλλο θέμα. Κάθε ένας από εμάς είναι απολύτως υπεύθυνος για το έργο του.
Όσο για τα συστήματα τα παλεύουμε αλλιώς.



ΧΡΗΣΤΟΣ N.ΘΕΟΦΙΛΗΣ Στο έργο σας σημειώνω, ότι όλα ξεκάθαρα τοποθετούνται χωρίς την συστηματοποίηση των ιδεών σας γιατί το έργο σας δεν είναι δογματικό. Η ζωγραφική σας δεν είναι φιλολογική αλλά ποιητική στην αίσθηση των χρωμάτων και της εικαστικής σας αντίληψης.
ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΑΡΟΣ Η ζωγραφική, μου χαρίζει ελευθερία. Νιώθω ελεύθερος ζωγραφίζοντας. Και ο ελεύθερος άνθρωπος είναι ποιητής. Νομίζω πως αυτή η ελευθερία είναι το σημαντικότερο όφελος για κάποιον που θέλει να γίνει καλλιτέχνης. Βέβαια και το δυσκολότερο γιατί δεν καταλαβαίνεις, συνήθως, ούτε πότε το διαχειρίζεσαι, ούτε πότε το παραχωρείς.
Πολλές φορές βλέπεις ανθρώπους που το παίζουν τύποι και σούπερ, και στην πραγματικότητα είναι προσκυνημένοι ως το κόκαλο θαμμένοι στους φόβους και τα κόμπλεξ τους. Η ζωγραφική έχει και την ιδιαιτερότητα της πρόσωπο με πρόσωπο αναμέτρησης με το έργο. Δεν έχει ερμηνευτή, διορθωτή, εκδότη, τεχνικό προσωπικό, όπως στις άλλες τέχνες, που μεσολαβούν στην γέννα.
Είσαι εσύ και τα άντερά σου. Μπορείς να μη δώσεις λογαριασμό σε κανένα, παρά μόνο στον θεατή, που σαν τους Ρωμαίους αυτοκράτορες θα δείξει με τον αντίχειρα προς τα πάνω η προς τα κάτω. Και τότε ξανακερδίζεις-κατοχυρώνεις την ελευθερία σου. Αν δείξει πάνω είναι τέχνη και εσύ είσαι ελεύθερος. Αν δείξει κάτω είναι μπούρδα και άρα εσύ είσαι σκλαβάκι στα κόμπλεξ, στις φοβίες , στις τρέλες σ ότι τέλος πάντων σ έσπρωξε να το παίζεις καλλιτέχνης.





ΧΡΗΣΤΟΣ N.ΘΕΟΦΙΛΗΣ Διαπιστώνω στο έργο σας την διαρκή αναζήτηση των μέσων της πλαστικής σας έκφρασης, όχι ενστικτωδώς ή με νεωτερισμούς αλλά με διαρκή συνομιλία ισορροπιών με αίτημα την απελευθέρωση, την συγκίνηση της ματιάς απέναντι στη φύση κι όχι στην αναπαράσταση της γοητείας της.
ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΑΡΟΣ Η φοβερή επανάσταση που συνέβη στην εικόνα στον εικοστό αιώνα δεν έχει γίνει αντιληπτή σε όλο της το μεγαλείο. Αν σκεφτεί κανείς τι έβλεπε κάποιος στο τέλος του 19ου αιώνα, και εννοώ τα πάντα, τη φύση το τοπίο, το αστικό τοπίο, την αρχιτεκτονική, την ζωγραφική, που μέχρι τότε υπήρχε και θαυμαζόταν στα μεγάλα μουσεία, την επιστημονική εικόνα, είδαμε το έμβρυο στη μήτρα, είδαμε την επιφάνεια του Άρη ,τι προσλάμβανε τότε και επεξεργαζόταν σαν εικόνα και τι τώρα, αλλά και το πως διαδόθηκε και έγινε κοινή και αναγνώσιμη αυτή η εικόνα σ όλο το κόσμο, καταλαβαίνουμε πως πραγματικά έχει αλλάξει κατ αρχήν το μυαλό, και μετά το μάτι του ανθρώπου.
Γι αυτό μ αρέσει να λέω πως κάνω εικόνες κι όχι ζωγραφική.
Το τοπίο ή η φύση που υπάρχουν στη δουλειά μου ποτέ δεν προέρχονται από την παρατήρηση, αλλά μάλλον από την ανάμνηση, με ότι σημαίνει αυτό.
Η ματιά απέναντι στη φύση ήταν πάντα γεγονός για το ανθρώπινο όν από την εποχή της ζωγραφικής των σπηλαίων. Αλλάζει όμως και το τι και το πώς το βλέπει. Και άρα μετά, τι και πως το φτιάχνει και εδώ έρχονται να μιλήσουν οι εποχές ως προς τα μέσα που διαθέτουν, που δίνουν στον καλλιτέχνη.
Η παρατήρηση του ανθρώπου- καλλιτέχνη στη φύση και τα φυσικά γεγονότα, ήταν κάποτε παρατηρήσεις σ ένα θεϊκό φαινόμενο, μετά θαυμασμός και ψυχική ευφορία τώρα φέρνει άλλες σημασίες και ανησυχίες. Ακόμα και η γοητεία που προκαλεί στον άνθρωπο είναι ενδιαφέρον να την δει κανείς, παρατηρώντας τις κοινωνίες των ανθρώπων που γοητεύονται. Η τοπιογραφία λοιπόν με απασχολεί, αν και δεν νομίζω πως στην σύγχρονη τέχνη ισχύει ακόμα αυτός ο όρος. Χρησιμοποιώ τα μέσα που έχω, και που μου προσφέρονται, κατά περίπτωση, πινέλο πρέσα χαρακτικής ή ηλεκτρονικός υπολογιστής.


/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Η εικαστική γενιά του ’80 σήμερα, βρίσκεται μετέωρη ανάμεσα στην συνείδηση και στο σύστημα. Διαπραγματεύεται και δεν αποφασίζει. Στην γενιά αυτή προσπάθησαν να επιβληθούν καλλιτέχνες με σημαντικό έργο μα μισαλλόδοξοι. Προσπάθησαν να υποτάξουν στην αισθητική τους αλήθεια, στις τακτικές - πρακτικές επιβίωσης τους ,στις χιμαιρικές ιδέες τους, όλους τους διισταμένους αποζητώντας τον ρόλο του καθοδηγητή . Ευφυώς η γενιά του 80 δεν αποδέχθηκε την γοητεία της «αυθεντίας» που επιβάλλεται, την γοητεία που σε αναγκάζει να είσαι σκλάβος του δικού της Ονείρου. Ο αυθεντικός καλλιτέχνης δεν αποδέχεται τον διαμορφωτή – εξουσιαστή – γητευτή και αν τον συναντήσει τον αποβάλει από την κοινότητα επιστρέφοντας τον στο σύστημα που τον διαμόρφωσε .
Ο συριγμός των οστών θανάτου, η μνήμη του φιλαράκου μου Σταύρου Ιωάννου με οδήγησε σ αυτές τις σκέψεις .Ο Σταύρος απεβίωσε την 15η Ιουνίου 2009. Ο Ιωάννου ήταν κυνικός ; Ναι. Εγωιστής; Ναι. Μα ήταν εις εκ των ελευθερογνωμούντων εικαστικών ποιητών της γενιάς του ’80 αδούλωτος και αδιαπραγμάτευτος έως το τέλος.
ΧΡΗΣΤΟΣ N.ΘΕΟΦΙΛΗΣ
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
KANE KLIKKKK παλαιοτερες αναρτησεις

GALLERY ΕΠΙΛΟΓΗ-ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΕΧΝΗΣ ΜΕ ΑΠΟΨΗ

GALLERY ΕΠΙΛΟΓΗ-ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΕΧΝΗΣ ΜΕ ΑΠΟΨΗ GALLERY ΕΠΙΛΟΓΗ-ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΕΧΝΗΣ ΜΕ ΑΠΟΨΗ