ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2010-11

KLIKKKKKKKKKKKKKKK

EUROART PRESS 1: ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2010-11 ART-ACT

art-act THE NEW PLAN 2010-11

http://2010-2011-programa-art-act.blogspot.com/
ALL THE SELECTED DATA COME FROM INFORMATIONAL E-MAILS (BY ARTISTS AND GALLERIES) TO THE EUROART PRESS.


MATERIAL SELECTION IS UNDER THE EDITORSHIP OF CHRISTOS THEOFILIS.


YOU CAN SEND PHOTO AND INFORMATION OF YOUR EXHIBITION TO ART-ACT@TELLAS.GR AND IF IT IS CHOSEN,ΙΤ WILL BE POSTED IN EUROART PRESS.
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ 'E-MAIL' GALLERY - ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ - ΕΝΤΥΠΩΝ ΤΕΧΝΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟ EUROART PRESS
ΣΤΕΙΛΤΕ ΣΤΟART-ACT@TELLAS.GR ΤΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΣΑΣ ΦΩΤΟ. ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΑΝ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΘΑ ΑΝΑΡΤΗΘΟΥΝ

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΥΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗ ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΘΕΟΦΙΛΗΣ



[Π. ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Ο.Σ.Δ.Ε.Ε.Τ.Ε./ Π.ΤΑΜΙΑΣ ΤΟΥ Ε.Ε.Τ.Ε. / ΜΕΛΟΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ Π.Ε.Λ. / ΜΕΛΟΣ A.I.C.L. ASSOCIATION INTERNATIONALE DE LA CRITIQUE LITTERAIRE /ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ ΕΚΘΕΣΕΩΝ/ επιμελητής της στήλης 'αυτοπροσδιορισμοί' των σελίδων γράμματα - τέχνες - εικαστικά της εφημερίδας 'η αυγή' και συνεργάτης του περιοδικού ΄Culture΄ της εφημερίδας ‘’ο κόσμος του επενδυτή’’]


Διαβάστε με το ποντίκι, THN ΣΤΗΛΗ 'ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ' ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ' Η ΑΥΓΗ '

Διαβάστε με το ποντίκι, THN ΣΤΗΛΗ 'ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ' ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ' Η ΑΥΓΗ '

'ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ'

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ.
Η ΣΤΗΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΩΣ ΚΕΛΥΦΟΣ ΛΟΓΟΥ – ΟΡΑΜΑΤΟΣ - ΠΡΟΘΕΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ-ΧΡΟΝΟΥ ΠΟΥ ΔΡΑ Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ.
ΟΙ ‘ΣΥΝΔΑΙΤΥΜΟΝΕΣ ‘ ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΟ ΟΧΗΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΓΙΑ ΑΝΟΙΧΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ.ΠΡΟΤΑΣΗ-ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΘΕΟΦΙΛΗΣ art-act@tellas.gr



11/03/2009 Χαράλαμπος Δαραδήμος ΟΣΔΕΕΤΕ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=440930


25/03/2009 Γιάννα Γραμματοπούλου ΠΣΑΤ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=440929

08/04/2009 Μαρία Μαραγκού Eλληνικό τμήμα της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Τέχνης, (ΑICA) http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=445553

15/04/2009 ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΡΦΑΡΑΣ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441565

22/04/2009 ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΥΠΑΡΑΚΗΣ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441564

06/05/2009 Μανώλης Ζαχαριουδάκης http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441563

20/05/2009 ΞΕΝΗΣ ΣΑΧΙΝΗΣ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441561

Ημερομηνία δημοσίευσης: 03/06/2009 Αννα Χατζηγιαννάκη http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=463805

ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ Ημερομηνία δημοσίευσης: 17/06/2009 http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=468143

ΡΟΓΚΑΚΟΣ ΜΕΓΑΚΛΗΣ http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=492005

ΑΓΡΑΦΙΩΤΗΣ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=493924


ΗΛΙΑΣ ΧΑΡΙΣΗΣ Ημερομηνία δημοσίευσης: 07/10/2009 http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=496002

Αναγνώστες

klikk Αναγνώστες για αμεση ενημερωση

klikk   Αναγνώστες  για αμεση ενημερωση

ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΣTA BLOGSPOTS TOY ΑRT-ACT@TELLAS.GR

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Παρασκευή, 4 Σεπτεμβρίου 2009

Margarita Gregorakis [margarita@panayides.gr] "νέες μορφές 50 χρόνια μετά"











Margarita Gregorakis [ margarita@panayides.gr








]«νέες μορφές πενήντα χρόνια μετά»Μουσείο Μπενάκη – Πειραιώς
22 Σεπτεμβρίου – 20 Νοεμβρίου 2009

(pls see attachments)

m. p. artproductionsKifissias 118 C, Athens 115 26Tel.: ++30-210-6912331,6913943Fax: ++30-210-6980673




Λεζάντες


1. Νοέμβριος 1959. Η Γκαλερί Νέες Μορφές από το 1959 ως το 1991

3. Καλοκαίρι 1966. Κριστιάν Ζερβός, Άγγελος Προκοπίου, Διονυσία Προκοπίου και Τζούλια Δημακοπούλου


38. Κώστας Πανιάρας
Η θέα, 1997
Ακρυλικά
140 χ 120 εκ.

39. Άγγελος Παπαδημητρίου
Η λέξη μπουφές, 1992
Papier maché, πορσελάνη
130 Χ 160 εκ.

41. Γιάννης Παπαγιάννης
Τα στενά των Θερμοπυλών, 1997
Λάδι σε μουσαμά150 Χ 170 εκ.








Νίκος Αγγελίδης – Nikos Angelidis
Γιάννης Αδαμάκος – Yannis Adamakos
Αχιλλέας Απέργης – Achilleas Aperghis
Ευγενία Αποστόλου – Eugenia Apostolou
Ελεωνόρα Αρχελάου – Eleonora Archelaou
Γιώργος Βακιρτζής – Giorgos Vakirtzis
Γιάννης Βαλαβανίδης – Yannis Valavanidis
Βασίλης Βλασταράς – Vassilis Vlastaras
Μαριλίτσα Βλαχάκη – Marilitsa Vlachaki
Γιάννης Γαΐτης – Yannis Gaitis
Γιώργος Γεωργιάδης – Giorgos Georgiadis
Μαρία Γιαννακάκη – Maria Giannakaki
Σίλεια Δασκοπούλου – Celia Daskopoulou
Ηλίας Δεκουλάκος – Elias Dekoulakos
Λεωνίδας Δημακόπουλος – Leonidas Dimakopoulos
Τάκης Ζερδεβάς – Takis Zerdevas
Λίζη Καλλιγά – Lizzie Calligas
Μιχάλης Καλλιμόπουλος – Michalis Kallimopoulos
Βαλέριος Καλούτσης – Valerios Kaloutsis
Λευτέρης Κανακάκις – Lefteris Kanakakis
Τίνα Καραγεώργη – Tina Karageorgi
Αργυρώ Καρύμπακα – Argyro Karymbaka
Αλέκος Κοντόπουλος – Alekos Kontopoulos
Βασίλης Κυπραίος – Vassilis Kypreos
Κλέαρχος Λουκόπουλος – Klearchos Loukopoulos
Δέσπω Μαγκώνη – Despo Magoni
Μιχάλης Μαδένης – Michalis Madenis
Γιάννης Μαλτέζος – Yannis Maltezos
Τάσος Μαντζαβίνος – Tassos Mantzavinos
Κούλα Μαραγκοπούλου – Koula Marangopoulou
Γιώργος Μαυροΐδης – Giorgos Mavroidis
Γιάννης Μιχαηλίδης – Yannis Michailidis
Κυριάκος Μορταράκος – Kyriakos Mortarakos
Μανώλης Μπιτσάκης – Manolis Bitsakis
Εύα Μπουλγουρά – Eva Boulgoura
Χαρίκλεια Μυταρά – Charikleia Mytara
Ελένη Μωραΐτου – Eleni Moraitou
Κώστας Πανιάρας – Kostas Paniaras
Γιάννης Παπαγιάννης – Yannis Papayannis
Άγγελος Παπαδημητρίου – Angelos Papadimitriou
Άρης Παπάζογλου – Aris Papazoglou
Αιμιλία Παπαφιλίππου – Aemilia Papaphilippou
Γιάννης Παρμακέλης – Yannis Parmakelis
Δημήτρης Περδικίδης – Dimitris Perdikidis
Χρίστος Πετρίδης – Christos Petridis
Σελέστ Πολυχρονιάδη – Celeste Polycroniadi
Πάρις Πρέκας – Paris Prekas
Ιωάννα Ράλλη – Ioanna Ralli
Πλάτων Ριβέλλης – Platon Rivellis
Κύριλλος Σαρρής – Kyrillos Sarris
Νίκος Σαχίνης – Nikos Sachinis
Βάλιας Σεμερτζίδης – Valias Semertzidis
Γρηγόρης Σεμιτέκολο – Grigoris Semitekolo
Γιώργος Σικελιώτης – Giorgos Sikeliotis
Γιάννης Σπυρόπουλος – Jannis Spyropoulos
Παναγιώτης Τέτσης – Panagiotis Tetsis
Σωκράτης Φατούρος – Socrates Fatouros
Νίκος Χαραλαμπίδης – Nikos Charalambidis
Μανώλης Χάρος – Manolis Charos
Γιώργος Χουλιαράς – Giorgos Houliaras
Νίκος Χουλιαράς – Nikos Houliaras
Σωσώ Χουτοπούλου – Sosso HoutopoulouΑχιλλέας Χρηστίδης – Achilleas Christidis









Δελτίο Τύπου

«νέες μορφές πενήντα χρόνια μετά»Μουσείο Μπενάκη – Πειραιώς
22 Σεπτεμβρίου – 20 Νοεμβρίου 2009

Aθήνα, Αύγουστος 2009

Η ολοκλήρωση ενός κύκλου παρουσίας μισού αιώνα στην εικαστική ζωή, μιας αίθουσας τέχνης, είναι η κατάλληλη στιγμή για αποτίμηση της ιδιωτικής προσφοράς στο πολιτιστικό προφίλ του τόπου. Με αυτό το σκεπτικό το Μουσείο Μπενάκη αποφάσισε τη φιλοξενία αυτής της εκδήλωσης.

Τα εγκαίνια της έκθεσης που θα στεγαστεί στο κτήριο της οδού Πειραιώς, έχουν προγραμματιστεί για την Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου και η διάρκειά της έως τις 20 Νοεμβρίου 2009.

Στο βιβλίο που κυκλοφορεί με την ευκαιρία της έκθεσης, συν-έκδοση του Μουσείου και των Νέων Μορφών, η Τζούλια Δημακοπούλου, εκ των ιδρυτών της αίθουσας τέχνης το 1959, γράφει: ….»τα γενέθλια έρχονται πολλές φορές για να διεγείρουν μνήμες· αυτή η ζωή ανανεώνεται κάθε αυγή…» Τόσο απλά ο R. Tagor υπαινίσσεται το ρόλο της μνήμης στην ανανέωση που στηρίζεται στο παρελθόν για να εμπλουτίσει το μέλλον.

Ο τίτλος της εκδήλωσης, νέες μορφές πενήντα χρόνια μετά, σηματοδοτεί την πορεία ενός οργανισμού, μέσα από τις αισθητικές ανακατατάξεις αυτού του μισού αιώνα, που τόσες ανατροπές και διαφοροποιήσεις πρέπει να καταγράψει.
Είναι μια έκθεση όπου μέσα από τα έργα 70 καλλιτεχνών που είχαν παρουσιαστεί στο χώρο των νέων μορφών, δίνει ένα στίγμα των εικαστικών αναζητήσεων.
Η χρονολογική ροή της έκθεσης και οι αναφορές σε παράλληλες εκδηλώσεις που οργάνωσαν οι νέες μορφές, μέσα από video της εποχής, πανό κ,α. δίνουν

το στίγμα των παρεμβάσεων/αντιδράσεων των καλλιτεχνών στα κοινωνικό-πολιτικά δρώμενα.
Οι τρείς χρονολογικές ενότητες αναδεικνύουν αυτό το σκεπτικό.

Α.- 1959-1967. Το κίνημα της αφαίρεσης
Στα χρόνια του ΄60 δεν λειτουργούσε στην Αθήνα Μουσείο ή Πινακοθήκη Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης και οι ιδιωτικές αίθουσες εκθέσεων ήταν ελάχιστες, ενώ αξιόλογοι ιστορικοί-κριτικοί τέχνης διατηρούσαν στήλες στις σημαντικότερες εφημερίδες. Παρ΄όλη όμως την απουσία Μουσείων, διεθνείς εκθέσεις , προβάλλοντας τα μηνύματα της σύγχρονης τέχνης, οργανώνονταν στο Ζάππειο, στα ξένα Ινστιτούτα ή σε άλλους χώρους. Οι Πανελλήνιες εκθέσεις είχαν το δικό τους ρόλο, καθώς και οι διαγωνισμοί για νέους καλλιτέχνες.
Η αφαίρεση ήταν μια σημαντική τομή στην ιστορία της ζωγραφικής και πρώτα δείγματα στην Ελλάδα έχουμε από τις αρχές του ΄50. Αυτό όμως το κίνημα που το αγκάλιασε σχεδόν στην πλειοψηφία του, το δυναμικό των νέων καλλιτεχνών, δεν είχε ενιαία χαρακτηριστικά και για πολλούς ήταν μια σύντομη περίοδος του έργου τους.
Η πρώτη δεκαετία της λειτουργίας της γκαλερί ήταν επικεντρωμένη στην ομάδα των καλλιτεχνών που με διαφορετικούς τρόπους προσέγγισης έγραφε την ιστορία της αφαίρεσης στην Ελλάδα. Περιλάμβανε επίσης καλλιτέχνες με αφαιρετική-εξπρεσιονιστική γραφή. Από αυτή την πρώτη ομάδα καλλιτεχνών, πολλοί είναι εκείνοι που συνέχισαν να εκθέτουν μέχρι σήμερα, παρουσιάζοντας τις διάφορες φάσεις της πορείας τους.

Β.- 1967-1980. Οι επιπτώσεις της δικτατορίας.
Οι επιπτώσεις της δικτατορίας στην Ελλάδα απομόνωσαν τη χώρα και επηρέασαν ενδιαφέρον της διεθνούς καλλιτεχνικής κοινότητας στην σύγχρονη παρουσία του τόπου μας.
Τα πρώτα χρόνια της δικτατορίας η πλειονότητα των καλλιτεχνών αποφάσισε να απέχει από εκθέσεις. Οι Νέες Μορφές αντιμετώπισαν το πρόβλημα μειώνοντας τις ατομικές εκθέσεις, αντικαθιστώντας τες, εν μέρει, με εκθέσεις ξένων καλλιτεχνών ή με αφιερώματα σε παλαιότερους καλλιτέχνες· καθώς και θεματικές εκθέσεις, κυρίως αντιστασιακού χαρακτήρα.
Με την μεταπολίτευση οι καλλιτέχνες αισθάνθηκαν την ανάγκη να επικοινωνήσουν με ένα ευρύτερο κοινό, να το κάνουν συμμέτοχο της αντίδρασής τους προς ένα κοινωνικό καθεστώς που καταπίεζε την ενημέρωση και την ελευθερία της έκφρασης.
Δημιούργησαν έναν δικό τους χώρο εκθέσεων και συζητήσεων· οργάνωσαν εκθέσεις σε εργοστάσια ή σε χώρους εργασίας και γενικά όπου σύχναζαν απλοί πολίτες. Μέσα στο ίδιο πνεύμα, της προσέγγισης ενός ευρύτερου κοινού, οι Νέες Μορφές συνέχισαν να υποστηρίζουν καλλιτέχνες που το έργο τους, παρά τις διαφορετικές αισθητικές τοποθετήσεις, εμπεριείχε το στοιχείο της αντίδρασης στο κοινωνικό κατεστημένο.

Γ.- Από το 1980 στο σήμερα.
Στην δεκαετία του΄80 οι καλλιτέχνες ερευνούν καινούργια στοιχεία στην εξέλιξη του έργου τους, και καταθέτουν προτάσεις μιας άλλης αισθητικής τοποθέτησης.
Βρισκόμαστε στην εποχή που η έξοδος από το τελάρο, η κατασκευή έναντι του πίνακα, η χρήση αντικειμένων που προβάλλονται ως τέχνη, η χρήση της φωτογραφίας και της τεχνολογίας κ.α. προβλημάτισαν τους νεότερους καλλιτέχνες και τους προκάλεσαν να πειραματιστούν με άλλα υλικά, με άλλα μέσα, με άλλους τρόπους έκφρασης.
Στις Νέες Μορφές αυτές οι αναζητήσεις κάνουν τις πρώτες εμφανίσεις τους. Μέσα σε αυτό το κλίμα πολυμορφίας που χαρακτηρίζει την δεκαετία, νεότεροι συνεργάτες προστίθενται στο μόνιμο δυναμικό της γκαλερί.
Μπαίνοντας στην δεκαετία του ΄80, ο κοινός προβληματισμός και οι συζητήσεις με την Ελένη Βακαλό για τις ιδιαιτερότητες του ελληνικού εικαστικού τοπίου σε σχέση με τις διεθνείς εξελίξεις, οδήγησε τις Νέες Μορφές στο συντονισμό και την οργάνωση της παρουσίασης μιας τετράτομης μελέτης με τίτλο: «Η φυσιογνωμία της μεταπολεμικής τέχνης την Ελλάδα». Ακολούθησαν και άλλες θεωρητικές τοποθετήσεις για επί μέρους ενότητες που τις επιμελήθηκαν γνωστοί ιστορικοί τέχνης.
Η απόκτηση ιδιόκτητου χώρου το 1991 απετέλεσε έναν άλλον σταθμό στην πορεία της γκαλερί και την οδήγησε δυναμικά στο σήμερα.

Το βιβλίο που θα κυκλοφορήσει με την ευκαιρία της έκθεσης παρουσιάζονται οι τρείς αυτές ενότητες με πλούσιο φωτογραφικό υλικό που αναπλάθει το αισθητικό κλίμα της κάθε εποχής. Μέχρι σήμερα στις νέες μορφές έχει δημιουργηθεί ένα σημαντικό αρχείο για την σύγχρονη ελληνική τέχνη που αποτελεί καρπό πολύχρονης προσπάθειας. Σ΄ αυτό στηρίχτηκε η τεκμηρίωση των όσων περιλαμβάνει το βιβλίο και η έκθεση.

Αναγκαστικές ήταν οι επιλογές για την σαφήνεια του σκεπτικού του πενηντάχρονου οδοιπορικού. Δεν μπορεί να κάνει κανείς τίποτα άλλο από το να επωμιστεί το βάρος των επιλογών του.

Η έκθεση πραγματοποιείται με τη στήριξη του Μουσείου Μπενάκη και των εταιριών Μιχάλης Γαβρίλος & Συνεργάτες, Γ. Καραβίας & Συνεργάτες και μαρία παναγίδου artproductions.

Με την παρουσίαση της έκθεσης και της έκδοσης, κλείνει ένας κύκλος πορείας και η αίθουσα τέχνης Νέες Μορφές αλλάζει νομικό καθεστώς. Ίδρυσε ήδη έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό με τίτλο ινστιτούτου σύγχρονης ελληνικής τέχνης.




Mουσείο Μπενάκη
Πειραιώς 138 & Ανδρονίκου

Ώρες λειτουργίας
Τετάρτη, Πέμπτη, Κυριακή 10:00 – 18:00
Παρασκευή & Σάββατο 10:00 – 22:00
Δευτέρα & Τρίτη κλειστά
Τ: 210 3453111

Εγκαίνια
Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου 2009

Διάρκεια
22 Σεπτεμβρίου – 20 Νοεμβρίου 2009

Επικοινωνία
μαρία παναγίδου artproductions
T: 210 6912331, 210 6913943
Ε: panayides@ath.forthnet.gr
KANE KLIKKKK παλαιοτερες αναρτησεις

GALLERY ΕΠΙΛΟΓΗ-ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΕΧΝΗΣ ΜΕ ΑΠΟΨΗ

GALLERY ΕΠΙΛΟΓΗ-ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΕΧΝΗΣ ΜΕ ΑΠΟΨΗ GALLERY ΕΠΙΛΟΓΗ-ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΕΧΝΗΣ ΜΕ ΑΠΟΨΗ