ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2010-11

KLIKKKKKKKKKKKKKKK

EUROART PRESS 1: ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2010-11 ART-ACT

art-act THE NEW PLAN 2010-11

http://2010-2011-programa-art-act.blogspot.com/
ALL THE SELECTED DATA COME FROM INFORMATIONAL E-MAILS (BY ARTISTS AND GALLERIES) TO THE EUROART PRESS.


MATERIAL SELECTION IS UNDER THE EDITORSHIP OF CHRISTOS THEOFILIS.


YOU CAN SEND PHOTO AND INFORMATION OF YOUR EXHIBITION TO ART-ACT@TELLAS.GR AND IF IT IS CHOSEN,ΙΤ WILL BE POSTED IN EUROART PRESS.
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ 'E-MAIL' GALLERY - ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ - ΕΝΤΥΠΩΝ ΤΕΧΝΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟ EUROART PRESS
ΣΤΕΙΛΤΕ ΣΤΟART-ACT@TELLAS.GR ΤΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΣΑΣ ΦΩΤΟ. ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΑΝ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΘΑ ΑΝΑΡΤΗΘΟΥΝ

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΥΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗ ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΘΕΟΦΙΛΗΣ



[Π. ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Ο.Σ.Δ.Ε.Ε.Τ.Ε./ Π.ΤΑΜΙΑΣ ΤΟΥ Ε.Ε.Τ.Ε. / ΜΕΛΟΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ Π.Ε.Λ. / ΜΕΛΟΣ A.I.C.L. ASSOCIATION INTERNATIONALE DE LA CRITIQUE LITTERAIRE /ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ ΕΚΘΕΣΕΩΝ/ επιμελητής της στήλης 'αυτοπροσδιορισμοί' των σελίδων γράμματα - τέχνες - εικαστικά της εφημερίδας 'η αυγή' και συνεργάτης του περιοδικού ΄Culture΄ της εφημερίδας ‘’ο κόσμος του επενδυτή’’]


Διαβάστε με το ποντίκι, THN ΣΤΗΛΗ 'ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ' ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ' Η ΑΥΓΗ '

Διαβάστε με το ποντίκι, THN ΣΤΗΛΗ 'ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ' ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ' Η ΑΥΓΗ '

'ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ'

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ.
Η ΣΤΗΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΩΣ ΚΕΛΥΦΟΣ ΛΟΓΟΥ – ΟΡΑΜΑΤΟΣ - ΠΡΟΘΕΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ-ΧΡΟΝΟΥ ΠΟΥ ΔΡΑ Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ.
ΟΙ ‘ΣΥΝΔΑΙΤΥΜΟΝΕΣ ‘ ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΟ ΟΧΗΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΓΙΑ ΑΝΟΙΧΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ.ΠΡΟΤΑΣΗ-ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΘΕΟΦΙΛΗΣ art-act@tellas.gr



11/03/2009 Χαράλαμπος Δαραδήμος ΟΣΔΕΕΤΕ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=440930


25/03/2009 Γιάννα Γραμματοπούλου ΠΣΑΤ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=440929

08/04/2009 Μαρία Μαραγκού Eλληνικό τμήμα της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Τέχνης, (ΑICA) http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=445553

15/04/2009 ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΡΦΑΡΑΣ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441565

22/04/2009 ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΥΠΑΡΑΚΗΣ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441564

06/05/2009 Μανώλης Ζαχαριουδάκης http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441563

20/05/2009 ΞΕΝΗΣ ΣΑΧΙΝΗΣ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441561

Ημερομηνία δημοσίευσης: 03/06/2009 Αννα Χατζηγιαννάκη http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=463805

ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ Ημερομηνία δημοσίευσης: 17/06/2009 http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=468143

ΡΟΓΚΑΚΟΣ ΜΕΓΑΚΛΗΣ http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=492005

ΑΓΡΑΦΙΩΤΗΣ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=493924


ΗΛΙΑΣ ΧΑΡΙΣΗΣ Ημερομηνία δημοσίευσης: 07/10/2009 http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=496002

Αναγνώστες

klikk Αναγνώστες για αμεση ενημερωση

klikk   Αναγνώστες  για αμεση ενημερωση

ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΣTA BLOGSPOTS TOY ΑRT-ACT@TELLAS.GR

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2009

CULTURE ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ Μικρος Διάλογος ΧΡΗΣΤΟΣ N.ΘΕΟΦΙΛΗΣ Γιώργος Καζάζης

Γιώργος Καζάζης

Βιογραφικό

Ο Γιώργος Καζάζης γεννήθηκε το 1958 στην Αθήνα, όπου ζει και εργάζεται. Από το 1990 είναι μέλος του ΔΕΠ της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών. Από το 2000 ως το 2001 ήταν μέλος του Project Space στην Αθήνα.

Ατομικές Εκθέσεις
2009
Ζευγάρια στην Ζωή κα στην Τέχνη : Ελένη Δημητροπούλου + Γιώργος Καζάζης, επιμέλεια Λίνα Τσίκουτα, Γκαλερί Γαία, Πειραιάς
2008
Art Kessaris, Μύκονος
2007
Art Act, Αθήνα
2001
Els Hanappe Underground, Αθήνα
1995
ΜΕΔΟΥΣΑ +1 Αίθουσα Τέχνης, Αθήνα (Κατάλογος)
1992
ΜΕΔΟΥΣΑ Αίθουσα Τέχνης, Αθήνα (Κατάλογος)
1989
ΜΕΔΟΥΣΑ Αίθουσα Τέχνης, Αθήνα (Κατάλογος)
1985
ΜΕΔΟΥΣΑ Αίθουσα Τέχνης, Αθήνα (Κατάλογος)

Ομαδικές Εκθέσεις (Επιλογή)
2008
A4 project, Επιμέλεια Άρτεμις Ποταμίανου, Action Field ΚΟΔΡΑ 2008, Θεσσαλονίκη
2007
Για την Κύπρο…, Επιμέλεια Γ. Καζάζης, Π. Σιάγκρης, Ε. Χατζησάβα, Σπίτι της Κύπρου, Αθήνα (Κατάλογος)
2005
Οράματα, Επιμέλεια Θανάσης Μουτσόπουλος, Βυζαντινό Μουσείο, Αθήνα (Κατάλογος)
Αόρατοι (Love will tear us apart) 10ο Διεθνές Φεστιβάλ Κόμικς, Γκάζι, Αθήνα (Κατάλογος)
Rencontres Internationales 2005, Παρίσι (Κατάλογος)
2004
Ο Mickey συναντά την Τέχνη, Ελληνοαμερικανική Ένωση, Αθήνα
Domestic Alien, Επιμέλεια Κωστής Βελώνης, Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα, Αθήνα
2003
Depictions of AIDS through Art, Επιμέλεια Άρτεμις Ποταμίανου, Ελληνοαμερικανική Ένωση, Αθήνα2001
Art Athina, Els Hanappe Underground, Αθήνα
2000
"Elvis Has Left the Building", Επιμέλεια Project Space, Αθήνα (Κατάλογος)
1999
"Hooligans", 4ο Διεθνές Φεστιβάλ Κόμικς, Επιμέλεια Θανάσης Μουτσόπουλος, Γκάζι, Αθήνα (Κατάλογος)
1997
"3M Καινοτομίες", Γκαλερί Vilca Θεσσαλονίκη (Κατάλογος)
"3M Καινοτομίες", The Hotel Athenaeum Intercontinental, Αθήνα (Κατάλογος)
1993
"Η Θάλασσα στην Ελληνική Ζωγραφική", Επιμέλεια Χρύσανθος Χρήστου, γκαλερί ΝΕΕΣ ΜΟΡΦΕΣ, Αθήνα (Κατάλογος)
1992
"Δέκα Εικαστικές Προτάσεις", γκαλερί TITANIUM, Αθήνα (Κατάλογος)1987
Πανελλήνια Καλλιτεχνική Έκθεση, ΟΛΠ, Πειραιάς (Κατάλογος)
"Αντίποδες" Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης, Μελβούρνη Αυστραλία
1986
Εικαστική Δράση Ι και ΙΙ, Δρόμοι της Αθήνας
2η Μπιενάλε Νέων Καλλιτεχνών της Μεσογείου, Θεσσαλονίκη (Κατάλογος)1984
"4 διαθέσεις για χρώμα", γκαλερί ΑΝΤΗΝΩΡ, Αθήνα


Βιβλιογραφία
2009Λίνα Τσίκουτα, flyer έκθεσης Ζευγάρια στην Ζωή και στην Τέχνη: Ελένη Δημητροπούλου + Γιώργος Καζάζης
200722 Μαΐου, Μπέττυ Σύνγκελου, "Η Αισθητική του Εφήμερου", περιοδικό Avanti, τεύχος 49Νίκη Λοϊζίδη, κατάλογος της έκθεσης “About Cyprus…”Ίρις Κρητικου, κατάλογος της έκθεσης “About Cyprus…”2005Θανάσης Μουτσόπουλος, κατάλογος της έκθεσης “Visions”2004Κωστής Βελώνης, κατάλογος της έκθεσης "Domestic Alien"2003Άρτεμις Ποταμιάνου, "Depictions of AIDS through Art"2002Οκτώβριος, Βίκη Μπαφαντάκη, "Πορεία Ζωής", Συνέντευξη, Mega Channel2001Μάνος Στεφανίδης, 'Ελληνομουσείον' Έξι αιώνες Ελληνικής Ζωγραφικής (Τόμος II) Εκδόσεις Μίλητος23 Ιουνίου, Μαρίνα Φωκίδη "Kaleidoscope world", εφημερίδα "Επενδυτής" / "Symbol" (ένθετο περιοδικό)Μάρτιος, Αμάντα Μιχαλοπούλου, «Δεν σε θέλω πια», περιοδικό "ΓΥΝΑΙΚΑ", τεύχος 1188
21 Ιανουαρίου, Αλεξάνδρα Κορωξενίδη "Entrepreneurial spirit of a gallery", "International Herald Tribune" / εφημερίδα "Καθημερινή"
2000Δεκέμβριος / 2001 Ιανουάριος, Έφη Μιχάλαρου "X-Generation", περιοδικό Klik (συλλεκτικό τεύχος)Κατερίνα Γρέγου, κατάλογος συλλογής "ART, the Hotel Athenaeum Intercontinental Collection of Contemporary Greek Art"Els Hanape κατάλογος της έκθεσης "Elvis Has Left the Building" Project spaceΚατερίνα Γρέγου κατάλογος της έκθεσης "Elvis Has Left the Building" Project space19 – 20 Αυγούστου, Έφη Στρούζα "Η Τέχνη στους Καλλιτέχνες", εφημερίδα "Ημερισία" (ένθετο)22 Ιουλίου, Ελένη Πυργιώτη "Was Elvis Here?", εφημερίδα "Το Βήμα"16 Ιουλίου, Κατερίνα Ζαχαροπύλου "Το Πείραμα των Επτά", εφημερίδα "Έθνος"14-20 Ιουλίου, Έφη Μιχάλαρου "Elvis Has Left the Building", (Art News), περιοδικό "Down Town"13 Ιουλίου, Δήμητρα Ρουμπούλα "Project Space", εφημερίδα "Έθνος" (ένθετο)26 Ιουνίου, Φωτεινή Μπάρκα “Ο Elvis δεν ζει πια εδώ", εφημερίδα "Ελευθεροτυπία"24 Ιουνίου, Βανέσα Θεοδωροπούλου “Επτα Καλλιτέχνες σε ένα διαμέρισμα”, εφημερίδα "Καθημερινή"Φεβρουάριος, Els Hanappe, C3A, "Highlight of the Month"1998"Λεξικό Ελλήνων Ζωγράφων", εκδόσεις ΜέλισσαΙούνιος, Θανάσης Μουτσόπουλος, περιοδικό "Βαβέλ", τεύχος 1, 82Μάιος, Μάνος Στεφανίδης, περιοδικό "Έκφραση", τεύχος 224 Απριλίου, Μάνος Στεφανίδης, περιοδικό "ΑΝΤΙ", τεύχος 65910 Απριλίου, Θανάσης Μουτσόπουλος, "It's My Party", περιοδικό "ΑΝΤΙ", τεύχος 6581997Στέλλα Πιπεράκη, κατάλογος της έκθεσης "3m novelties", The Hotel Athenaeum Intercontinental, Athens γκαλερί Vilca, Θεσσαλονίκη1996Γιώργος Καζάζης, περιοδικό "Arti", τεύχος 3119953 Ιουνίου, Μαρία Μαραγκου, εφημερίδα "Ελευθεροτυπία"28 Μαΐου, Γεωργία Καλυβιώτη, εφημερίδα "Ναυτεμπορική"1992Χρύσανθος Χρήστου, "Η Θάλασσα στην Ελληνική Ζωγραφική"Μπία Παπαδοπούλου, περιοδικό "Συντέλεια", τεύχος 6-71 Μαΐου, Αθηνά Σχινά, περιοδικό "ΑΝΤΙ"20 Απριλίου, Χάρης Καμπουρίδης, εφημερίδα "TA NEA"6 Απριλίου, Μαρία Μαραγκού, εφημερίδα "Ελευθεροτυπία"Απρίλιος, Βιβή Βασιλοπούλου, περιοδικό "Αθηνόραμα"19894 Μαΐου, εφημερίδα "Εξόρμηση"
Μάιος, Mary Machas, περιοδικό "The Athenian"29 Μαΐου, Χάρης Καμπουρίδης, εφημερίδα "Τα Νέα"Μπία Παπαδοπούλου, κατάλογος της έκθεσης, στην γκαλερί Μέδουσα198718 Μαΐου, R.J.Moulin, εφημερίδα "L Humanite", "En passant par Paris"1986" ΘΕΜΑΤΑ ΧΩΡΟΥ + ΤΕΧΝΩΝ " Ετήσια καλλιτεχνική επιθεώρηση, No 1719854 Ιουνίου, Βεατρίκη Σπηλιάδη, εφημερίδα "Ελευθεροτυπία"18 Μαΐου, Χάρης Καμπουρίδης, εφημερίδα "Τα Νέα"Απρίλιος, Μαρία Κοτζαμάνη, περιοδικό "Εικόνες", τεύχος 25Χρύσα Ρωμανού, κατάλογος της έκθεσης, στην γκαλερί Μέδουσα


Μικρος Διάλογος
ΧΡΗΣΤΟΣ N.ΘΕΟΦΙΛΗΣ Γιώργος Καζάζης




ΧΡΗΣΤΟΣ N.ΘΕΟΦΙΛΗΣ Πίσω από την φαινομενική ομοιομορφία επικρεμάμενη είναι η κρίση
Πίσω από το όνομα της τέχνης, η σύγκρουση των ατομικών διαφορών.
Οι εσωτερικές αντιφάσεις του ελληνικού εικαστικού χώρου και η αδυνατότητα του να ξεπεράσει τις περιοδικές αυτές δονήσεις, δηλώνουν κρίση στο ίδιο το σύστημα και τις λειτουργίες του;



Γιώργος Καζάζης

Το ίδιο το σύστημα δεν παθαίνει τίποτα, οι λειτουργίες του όμως πιστεύω πως ναι, περνούν κρίση. Τώρα εάν στην λέξη κρίση, εμπεριέχεις και την κριτική, τότε όλοι έχουμε το δικαίωμα να αμφισβητήσουμε το έργο του άλλου, ειδάλλως το μόνο σίγουρο είναι ότι ο δογματισμός, θα γίνει ο αδιαφιλονίκητος βασιλιάς της τέχνης, αγγίζοντας μάλιστα τα όρια του φασισμού.
Πολλά έργα έγιναν από ζήλια και ας την ονομάζουν κάποιοι ευγενή άμιλλα. Όπως επίσης πολλά έργα έγιναν από ενοχές και ας το ονομάζουν μερικοί εργασιομανία και φιλοδοξία.



ΧΡΗΣΤΟΣ N.ΘΕΟΦΙΛΗΣ Κάποιοι καλλιτέχνες έχουν αποσπασθεί από την εκθεσιακή δραστηριότητα λόγω μιας ασύμβατης βιοθεώρησης. Αυτοί οι “ξεριζωμένοι” με σημαντικό έργο ορθώνουν ανάστημα κατά των ορθολογικών και ευδαιμονιστικών πράξεων, δεν τους οδήγησαν οι ατομικές διαφορές, μα οι εσωτερικές αντιφάσεις του συστήματος. Ας θυμηθούμε την παραίτηση του Ηλία Δεκουλάκου από την θέση καθηγητή στην ΑΣΚΤ.



Γιώργος Καζάζης
Υπάρχει η βία της “άλλης πλευράς”, η οποία αγγίζει τον ορισμό της συμμορίας. Πάντα υπάρχει μια “άλλη πλευρά”, ακόμη και αν είναι ο ίδιος μας ο εαυτός.
Υπάρχουν οι γκαλερί που πλέον ζητάνε πολύ συγκεκριμένα πράγματα από τον καλλιτέχνη, και αυτό γίνεται βίαιο και παρεμβατικό.
Όταν όλη μας η μαχητικότητα αναλώνεται σε μια διαρκή προσπάθεια συμβίωσης με τους ενδιάμεσους, τότε δεν μένει και πολύς χρόνος να παλέψεις με τις προσωπικές σου ανησυχίες και εμμονές, δηλαδή με το ίδιο το αντικείμενο που είναι η τέχνη και η ζωή.
Δεν μπορώ να πιστέψω το πώς η έννοια της έτοιμης έκθεσης έχει πάρει διαστάσεις πανούκλας Αντίθετα η έρευνα πλέον ονομάζεται γραφική.
Αρκετές φορές το αισθάνομαι αυτό και σε εργασίες των φοιτητών της ΑΣΚΤ. Λείπει η διαδικασία, η ερευνητική διάθεση, η δημιουργική αποτυχία, ενώ αντίθετα κυριαρχεί το στομφώδες και το μεγαλειώδες σε υπερθετικό βαθμό.



ΧΡΗΣΤΟΣ N.ΘΕΟΦΙΛΗΣ ΑΣΚΤ 1977-1981, μαθητής του Γιώργου Μαυροειδή όπου συνταξιοδοτείται και το 1981 ο Νίκος Κεσσανλής εκλέγεται τακτικός καθηγητής.
ΑΣΚΤ 1981-1983, μαθητής του εσείς. Ο Νίκος έφερε νέα πνοή στην σχολή την ταρακούνησε συθέμελα, άνοιξε νέους δρόμους.



Γιώργος Καζάζης
Μπαίνοντας στη σχολή το 1977, είχα για καθηγητή καταρχήν στο προκαταρκτικό τον Δημήτρη Μυταρά και μέχρι το 1981 τον Γιώργου Μαυροειδή ο οποίος και συνταξιοδοτείται. Το 1981 εκλέγεται καθηγητής ο Νίκος Κεσσανλής, τον οποίο και είχα δάσκαλο (μαζί με την Λήδα Παπακωνσταντινου) μέχρι και το πτυχίο
Παρέμεινα στη σχολή σχεδόν δυο χρόνια επιπλέον, για να ζήσω όσο γινόταν πιο πολύ τον Νίκο.
Υπήρχε ο Νίκος - Δάσκαλος και ο Νίκος - Κοινωνικό ον. Όσο ευάλωτος γινόταν στο ένα, τόσο περισσότερο επηρέαζε αρνητικά και το άλλο
Μέχρι τότε δυστυχώς δεν γνωρίζαμε ούτε ποιος είναι ο De Kooning.
Όντως ο Νίκος έφερε έναν άλλο αέρα στη σχολή η οποία είχε σταθμεύσει για πολλά χρόνια έξω από το εργαστήριο του Cezanne.
Τότε οι περισσότεροι φοιτητές ζούσαν και δούλευαν με το σύνδρομο Van Gogh στο μυαλό τους: Επιτηδευμένη κοινωνικο-καλλιτεχνική συμπεριφορά: Λερωμένα ρούχα από λαδομπογιές, βρώμικα χέρια, άρνηση πώλησης έργων, και γενικότερα ένα κλίμα αντιμετώπισης της τέχνης μέσα από μια αδυναμία αντιμετώπισης της ζωής. Κανονικά ακριβώς το αντίθετο θα έπρεπε να γινόταν, και ευτυχώς με έσωσε από αυτό, ο λόγος που επέλεξα αυτή την σχολή: “Δόξα - Γυναίκες - Λεφτά - Λιγότερο Διάβασμα Στις Εισαγωγικές”.
Ποτέ δεν είχα το ταλέντο με την πολύ στενή και συγκεκριμένη έννοια, που επισυνάπτουμε πολλές φορές σε κάποιον καλλιτέχνη, δηλαδή την ευχέρεια. Μάταια επιχειρούσα να χαρακτηρίσω ένα σχέδιο. Αδύνατον!
Μάλιστα κάποτε σκέφτηκα να μεταφέρω στον καμβά το φως των νεανικών μου χρόνων. Η μεταφορά αυτή ήταν τόσο ηδονικά βίαιη, που κατά συνέπεια η επαναφορά στο παρόν καταντούσε οδυνηρή. Σε μια από τις συζητήσεις μου με τον Νίκο Κεσσανλή, καταλήξαμε τότε στο συμπέρασμα ότι είναι η άρνηση του παρόντος.
Δυστυχώς το φως των αναμνήσεων μου ήταν για ένα διάστημα πολύ κακός σύμβουλος. Ήταν τόσο εθιστική η κάθε μεταφορά προς την ο,ποια ανάμνηση, που στο τέλος αναγκάστηκα να τις υλοποιήσω εικαστικά. Μεγάλο λάθος, γιατί ενώ στα πρώτα έργα εκείνης της περιόδου κράτησα τον αφρό του φωτός, αργότερα αυτό δεν μου έφτανε και ήθελα και άλλο, και άλλο... κάτι περισσότερο απτό. Δεν μου αρκούσε πια μονό η δομή του φωτός της ανάμνησης αλλά ήθελα πια και την ίδια την ανάμνηση όλο και πιο αληθινή, την εικόνα της καθαυτή. Ένα είδος πρώιμης εικονικής πραγματικότητας.
Δεν είναι τυχαίο ότι τα περισσότερα έργα εκείνης της περιόδου εμπεριέχουν έντονα το στοιχείο της σωματικότητας. Αποτέλεσμα ήταν να βγει μια σειρά έργων που κατά την γνώμη μου ήταν άκρως περιγραφική.
Η αποτυχία αυτή με βοήθησε στο να δω τα πράγματα εκ των έσω, την εσωτερική τους δομή. Την χαρά της αντιπαράθεσης, την πρόκληση του απρόοπτου, του απρόβλεπτου, την περιέργεια του επαναπροσδιορισμού του σχεδίου.

ΧΡΗΣΤΟΣ N.ΘΕΟΦΙΛΗΣ ΑΣΚΤ 1990, μέλος του ΔΕΠ της ΑΣΚΤ.


Γιώργος Καζάζης

Όταν πλέον γύρισα στην ΑΣΚΤ (σαν μέλος του εκπαιδευτικού προσωπικού), τα πράγματα είχαν αλλάξει προς το καλύτερο. Το ένιωθες ότι κάτι καλό γινόταν.
Δούλευα (τότε που ο Νίκος Κεσσανλής ήταν πρύτανης) με τον Γιώργο Χαρβαλιά και τον Πάνο Χαραλάμπους. Μια άκρως φιλελεύθερη συνεργασία όπου ο καθένας είχε τον δικό του τρόπο να προσεγγίζει τον φοιτητή.
Διδάσκω 19 χρόνια στην ΑΣΚΤ και συνεχίζω να βρίσκομαι στο Ε’ εργαστήριο ζωγραφικής (με συνεργάτες τον Δημήτρη Σακελλίων και τον Κώστα Τσώλη), προσπαθώντας να εξελίξω τον τρόπο προσέγγισής μου με τους φοιτητές.


ΧΡΗΣΤΟΣ N.ΘΕΟΦΙΛΗΣ Διαφήμιση, διακόσμηση, design, αρχιτεκτονική, είναι το φυσιολογικό σημείο εκκίνησης του έργου σας για το πέρασμα στην τέχνη. Επιλέγετε αυτές τις μορφές έκφρασης και διαμέσου χρώματος γραμμής, υλικών, φόρμας, διατυπώνετε την εικαστική σας πραγματικότητα.

Γιώργος Καζάζης
Δημιουργώ τις δικές μου προσωπικές διαφημίσεις, για τα δικά μου προσωπικά βιώματα - αντικείμενα - εμμονές, προσπαθώντας να μιλήσω με τα όπλα και τα μέσα της διαφήμισης, δουλεύοντας με την λογική της αποπλάνησης του θεατή.
Ζωγραφίζοντας νοιώθω σαν να δημοσιοποιώ όλη μου τη συλλογή, φανταστική και πραγματική, από εμμονές προσωπικής μου λατρείας. Αν αρχίσεις να συλλέγεις πράγματα, νοιάζεσαι για αυτά και όταν μετά χαθούν χάνεις ένα κομμάτι του εαυτού σου. Παλιά κρατούσα αρχείο, ζωγραφίζοντάς τα, ξορκίζοντάς τα, διακοσμόντας τα όπως κάποιοι άλλοι διακοσμούν αντικείμενα θρησκευτικής λατρείας.
Εξάλλου παντού βλέπουμε εικόνες αλλοιωμένες όπου εμπλέκεται το πραγματικό και το φανταστικό με στόχο την απενοχοποίηση τους.

ΧΡΗΣΤΟΣ N.ΘΕΟΦΙΛΗΣ Στο έργο σας διακρίνω σταθερή γεωμετρική βάση, μηχανική εφαρμογή της τεχνικής στην τέχνη σας, χρήση του φωτομοντάζ, επεξεργασμένες εικόνες της τυπογραφίας – υπολογιστή.

Γιώργος Καζάζης
Η διαδικασία έχει ως εξής: Δουλεύω όλη την ιδέα πρώτα στον υπολογιστή και κατόπιν την υλοποιώ με απτά υλικά (μουσαμά, χαρτί, πλεξιγκλάς, χρώμα, glitter κλπ).
Πολλά ξεκίνησαν από τα ερωτήματα: τι γίνεται όταν ένα εικονικό και ένα ανεικονικό στοιχείο βρεθούν μαζί; τι συμβαίνει με την συνύπαρξη παράστασης και αφαίρεσης;
Το εικονικό γίνεται αφηρημένο και το ανεικονικό αναγνωρίσιμο
Η χρήση διακοσμητικών και συμμετρικών στοιχείων, ξεκίνησε καθαρά σαν μια πρόκληση για το πως μπορεί να επανενεργοποιηθεί η συμμετρία - ο παλιός κανόνας της διακόσμησης - στη Ζωγραφική. Η αδιάφορη και βαρετή συμμετρία πως μπορεί να γίνει προκλητική. Καθαρά εικαστικά ερωτήματα φόρμας.
Όπως καταλαβαίνεις η χρήση του υπολογιστή ήταν το ιδανικό πεδίο δοκιμών, πριν την υλοποίηση του έργου στον καμβά. Και πρόσεξε, το έργο δεν έχει τελειώσει με το που κλείνεις την οθόνη του υπολογιστή. Αντίθετα, υλοποιώντας το του δίνεις ύπαρξη. Προσπαθώ να δημιουργήσω μια εικόνα αποστασιοποιημένη και «μηχανική» με χειρωνακτική διαδικασία. Πιστεύω πολύ στο έργο - αντικείμενο ειδικά στην εποχή της ψηφιοποίησης όπου οι πολλαπλές επιλογές που σου προσφέρει είναι και ο μεγαλύτερος της κίνδυνος. Πρέπει να είσαι πολύ σίγουρος για το τι θέλεις να κάνεις για να μπορέσεις να αντεπεξέλθεις αυτόν τον σκόπελο.
Όταν η εικονική πραγματικότητα γίνει φτηνή, φορητή, άρα και προσιτή σε όλους, και θα μιλάμε για μια επανάσταση στη τέχνη ίδια με αυτή της ανακάλυψης της φωτογραφίας, τότε ίσως εγκαταλείψω την υλοποίηση.

ΧΡΗΣΤΟΣ N.ΘΕΟΦΙΛΗΣ Διαπιστώνω την πρόθεση σας - τέχνη ως κοινωνικό προϊόν που καθορίζεται από το κοινωνικό περιβάλλον και εκπροσωπεί την κουλτούρα του. Καταγραφή της ζωής ίσον τέχνη και όχι τέχνη ίσον κοινωνικό ιδεώδες.

Γιώργος Καζάζης
Δεν περιγράφω τις καταστάσεις, αλλά κάνω έργο με αφορμή αυτές.
Δουλεύω με την λογική της σαγηνευτικής επιδερμίδας - φλούδας, ούτως ώστε η εικόνα να λειτουργεί ως ένα μέσο απόλαυσης. Προσπαθώ να απομυθοποιήσω, απενεχοποιήσω, να απαλλάξω από την συναισθηματική του φόρτιση το γεγονος. Άρα το έργο πρέπει να από-συναισθηματοποιηθει από τον κοινό πόνο και ταυτόχρονα να υπερτονιστεί και υπέρ-συναισθηματοποιηθει, από την άποψη του καλλιτέχνη
Είναι τόσο καταλυτική η υποκειμενικότητα της εικόνας τώρα πια, που έχει ξεπεράσει κατά πολύ την υποκειμενικότητα της τέχνης. Το βασίλειο του υποκειμενισμού. Αυτό, έτσι ακριβώς, το θέλω εδώ και όχι εκεί. Εγώ θα αναδείξω ένα αντικείμενο και Εγώ πάλι θα το υποβαθμίσω.
Η ανακατεμένη και καμμένη καφετέρια από την σφαγή στο Columbine, είναι πανέμορφη Όχι ακριβώς με την εικαστική έννοια άλλα με αφορμή την εικαστική έννοια .
Πολλές φορές σκέφτομαι, πώς θα μπορούσα και σαν έννοια να την κάνω πανέμορφη;

ΧΡΗΣΤΟΣ N.ΘΕΟΦΙΛΗΣ Συνοψίζοντας νομίζω ότι αυτόν μας τον διάλογο θα τον αποπροσανατόλιζε η προσέγγιση του έργου σας σε σχέση με την Νέα Pop και το Lifestyle, στοιχεία που άλλωστε εμπεριέχει. Τις προθέσεις της διαισθάνομαι στα οράματα των καλλιτεχνών της βιομηχανικής επανάστασης, της Ρώσικης πρωτοπορίας, της σχολής Μπάουχαουζ. Το σήμερα επαναδιαπραγματεύεται αυτά τα οράματα και τον κοινωνικό ρόλο της τέχνης, υπό το πρίσμα της ψηφιακής τεχνολογίας. Με αυτά τα αιτήματα συνομιλεί το έργο σας, αναζητώντας το πέρασμα και την ολοκλήρωσή του στον χώρο.

Γιώργος Καζάζης
Υπάρχει ένα αισθητικό κενό, πανέμορφο μεν, αλλά κενό και επικίνδυνο δε. Επικίνδυνο σαν τις σειρήνες του Οδυσσέα. Αυτό το κενό το βλέπεις παντού. Τα πάντα πανέμορφα άλλα κενά. Από τα Lifestyle περιοδικά ως τους ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς. Ξορκίζουμε το κακό με αυτό το όμορφο κενό
Παλιά είχα γράψει ότι ένα κόκκινο κουνέλι, δεν είναι ούτε κουνέλι, ούτε κόκκινο, είναι ένα κόκκινο κουνέλι. Πως να βάλεις ένα πορτοκαλί δέντρο δίπλα σε ένα γαλάζιο αστακό και να είναι σα να βάζεις ένα πιρούνι δίπλα σε ένα πιάτο. Ναι πιστεύω στην φόρμα και στον κοινωνικό της ρόλο. Στο κάτω - κάτω όλα εικόνα ειναι.
Πάντα θα αμφιταλαντευόμαστε μεταξύ των ενοχών μας και του προσωπικού μας ευδαιμονισμού. Έτσι είναι. Δεν αλλάζει, υπάρχει αυτή η φυσική ισορροπία. Αυτό κάνω, παίζοντας με διακοσμητικά στοιχεία - υλικά και εικονικές φόρμες, στοχεύοντας στην κάθαρση.
KANE KLIKKKK παλαιοτερες αναρτησεις

GALLERY ΕΠΙΛΟΓΗ-ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΕΧΝΗΣ ΜΕ ΑΠΟΨΗ

GALLERY ΕΠΙΛΟΓΗ-ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΕΧΝΗΣ ΜΕ ΑΠΟΨΗ GALLERY ΕΠΙΛΟΓΗ-ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΕΧΝΗΣ ΜΕ ΑΠΟΨΗ