ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2010-11

KLIKKKKKKKKKKKKKKK

EUROART PRESS 1: ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2010-11 ART-ACT

art-act THE NEW PLAN 2010-11

http://2010-2011-programa-art-act.blogspot.com/
ALL THE SELECTED DATA COME FROM INFORMATIONAL E-MAILS (BY ARTISTS AND GALLERIES) TO THE EUROART PRESS.


MATERIAL SELECTION IS UNDER THE EDITORSHIP OF CHRISTOS THEOFILIS.


YOU CAN SEND PHOTO AND INFORMATION OF YOUR EXHIBITION TO ART-ACT@TELLAS.GR AND IF IT IS CHOSEN,ΙΤ WILL BE POSTED IN EUROART PRESS.
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ 'E-MAIL' GALLERY - ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ - ΕΝΤΥΠΩΝ ΤΕΧΝΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟ EUROART PRESS
ΣΤΕΙΛΤΕ ΣΤΟART-ACT@TELLAS.GR ΤΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΣΑΣ ΦΩΤΟ. ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΑΝ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΘΑ ΑΝΑΡΤΗΘΟΥΝ

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΥΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗ ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΘΕΟΦΙΛΗΣ



[Π. ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Ο.Σ.Δ.Ε.Ε.Τ.Ε./ Π.ΤΑΜΙΑΣ ΤΟΥ Ε.Ε.Τ.Ε. / ΜΕΛΟΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ Π.Ε.Λ. / ΜΕΛΟΣ A.I.C.L. ASSOCIATION INTERNATIONALE DE LA CRITIQUE LITTERAIRE /ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ ΕΚΘΕΣΕΩΝ/ επιμελητής της στήλης 'αυτοπροσδιορισμοί' των σελίδων γράμματα - τέχνες - εικαστικά της εφημερίδας 'η αυγή' και συνεργάτης του περιοδικού ΄Culture΄ της εφημερίδας ‘’ο κόσμος του επενδυτή’’]


Διαβάστε με το ποντίκι, THN ΣΤΗΛΗ 'ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ' ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ' Η ΑΥΓΗ '

Διαβάστε με το ποντίκι, THN ΣΤΗΛΗ 'ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ' ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ' Η ΑΥΓΗ '

'ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ'

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ.
Η ΣΤΗΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΩΣ ΚΕΛΥΦΟΣ ΛΟΓΟΥ – ΟΡΑΜΑΤΟΣ - ΠΡΟΘΕΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ-ΧΡΟΝΟΥ ΠΟΥ ΔΡΑ Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ.
ΟΙ ‘ΣΥΝΔΑΙΤΥΜΟΝΕΣ ‘ ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΟ ΟΧΗΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΓΙΑ ΑΝΟΙΧΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ.ΠΡΟΤΑΣΗ-ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΘΕΟΦΙΛΗΣ art-act@tellas.gr



11/03/2009 Χαράλαμπος Δαραδήμος ΟΣΔΕΕΤΕ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=440930


25/03/2009 Γιάννα Γραμματοπούλου ΠΣΑΤ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=440929

08/04/2009 Μαρία Μαραγκού Eλληνικό τμήμα της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Τέχνης, (ΑICA) http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=445553

15/04/2009 ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΡΦΑΡΑΣ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441565

22/04/2009 ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΥΠΑΡΑΚΗΣ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441564

06/05/2009 Μανώλης Ζαχαριουδάκης http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441563

20/05/2009 ΞΕΝΗΣ ΣΑΧΙΝΗΣ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441561

Ημερομηνία δημοσίευσης: 03/06/2009 Αννα Χατζηγιαννάκη http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=463805

ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ Ημερομηνία δημοσίευσης: 17/06/2009 http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=468143

ΡΟΓΚΑΚΟΣ ΜΕΓΑΚΛΗΣ http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=492005

ΑΓΡΑΦΙΩΤΗΣ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=493924


ΗΛΙΑΣ ΧΑΡΙΣΗΣ Ημερομηνία δημοσίευσης: 07/10/2009 http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=496002

Αναγνώστες

klikk Αναγνώστες για αμεση ενημερωση

klikk   Αναγνώστες  για αμεση ενημερωση

ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΣTA BLOGSPOTS TOY ΑRT-ACT@TELLAS.GR

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Σάββατο, 21 Νοεμβρίου 2009

παρασταση ινδικου χορου απο την Lida Shantala

Samadhi - μια παράσταση κλασικού ινδικού χορού Μπάρατα Νάτυαμ απο τη Λήδα Shantala
Μετά από πολλά χρόνια πειραματισμών μέθεξης του κλασικού ινδικού χορού με σύγχρονες «δυτικές» ανησυχίες, η Λήδα Shantala φέτος επανέρχεται στις ρίζες της. Η νέα της παράσταση, με τίτλο Samadhi, που θα δοθεί τα δύο τελευταία Παρασκευοσαββατοκύριακα του Νοέμβρη στον Πολυχώρο Πολιτισμού και Τεχνών Shantom, στο Χαλάνδρι, είναι ένα ρεσιτάλ από αυθεντικές χορογραφίες του ινδικού ρεπερτορίου και μουσική από τις προσωπικές της ηχογραφήσεις σε στούντιο του Chennai στη νότιο Ινδία.
Πρόκειται για ένα οπτικό ποίημα που μας ταξιδεύει στην Ινδία μέσα απο τη μαγεία και τα σύμβολα του κλασικού χορού «Μπάρατα Νάτυαμ», που συνδυάζει θέατρο, ποίηση και ρυθμό. Χορός υψηλής αισθητικής, υμνεί το συναίσθημα, περικλείοντας στο χορευτικό του λεξιλόγιο την τέχνη της έκφρασης του προσώπου (αμπίναγια) καθώς και τη γλώσσα των χεριών (μούντρας).
Στην Ευρώπη και την Αμερική ο Μπάρατα Νάτυαμ αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια πηγή έμπνευσης του σύγχρονου χορού. Στην Ελλάδα άρχισε να γίνεται γνω στός από το 1985, όταν τον εισήγαγε η Λήδα Shantala μετά από πολύχρονη παραμονή σπουδών στην Ινδία.
Παραστάσεις:
Παρ. 20, Σάββ.21, Κυρ. 22
Παρ. 27, Σάββ. 28, Κυρ. 29 Νοεμβρίου
ώρα 21.00 (ελάτε νωρίτερα, οι θέσεις δεν είναι αριθμημένες)
Εισιτήριο: ?20
Στον Πολυχώρο Πολιτισμού και Τεχνών Shantom
Τριπόλεως 35Α & Ευβοίας, Κ. Χαλάνδρι
Η Τριπόλεως είναι η πρώτη παράλληλη της Μεσογείων στο ύψος της 5ης στάσης Χολαργού (στάση Φανερωμένη).

τηλ. 210-6717529
www.shantala.gr

Εάν θέλετε, μπορείτε να τυπώσετε την αφισούλα και να την τοιχοκολλήσετε, ή να προωθήσετε το μήνυμα σε όσους φίλους σας νομίζετε οτι μπορεί να ενδιαφέρονται. Σας ευχαριστούμε!

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Η παράσταση περιλαμβάνει τέσσερα κομμάτια πολύ διαφορετικά μεταξύ τους σε ύφος αλλά και ρυθμούς. Ορισμένες απο τις χορογραφίες είναι της Λήδας Shantala, άλλες έγιναν σε συνεργασία με κορυφαίους Ινδούς δασκάλους όπως η Kalanidhi Narayanan, ο Adyar Laksman, οι Dhananjayans.
Πριν από κάθε χορογραφία θα γίνεται παρουσίαση: τόσο των ιδεών και των μύθων, όσο και της συμβολικής γλώσσας των χεριών, τα «hastas» ή «mudras», για την καλύτερη κατανόηση των θεατών.
Pushpanjali: Εναρκτήριο κομμάτι προσφοράς λουλουδιών στις τέσσερεις κατευθύνσεις. Υμνος στην ομορφιά των ανθρώπινων συναισθημάτων στην καθαρή τους μορφή, στην ομορφιά της ψυχής, που εδώ συμβολίζει η μυθική θεότητα Κρίσνα.
Varnam:To varmam αποτελεί στο χορευτικό ρεπερτόριο του Μπάρατα Νάτυαμ το κομμάτι πρόκληση. Συνδυάζει χορό και έκφραση. Είναι αφιερωμένο στον «άλλο», το βαθύτερο εαυτό. Τον τόσο γνώριμο και τόσο ξένο. Αυτόν τον εαυτό συμβολίζει στο κομμάτι αυτό ο Κρίσνα.
Στο δεύτερο μέρος της παράστασης, δύο χορευτικά αποσπάσματα από το έργο του Ινδού συγγραφέα Καλιντάσα Abijnana Shakuntala του 1ου αιώνα. Περιλαμβάνει ποίηση στα σανσκριτικά από το πρωτότυπο έργο του συγγραφέα.
Talattu : Νανούρισμα, αφιερωμένο στη μυθική θεότητα Meenakshi. Η Meenakshi, η θεά του σύμπαντος, εδώ απεικονίζεται ως μωρό. Η μητέρα της, τής φτιάχνει μέσα στο δάσος μια αυτοσχέδια κούνια από κλαριά και φύλλα και προσπαθεί να τη νανουρίσει λέγοντας τις πόσο όμορφη είναι και πόσο ευτυχισμένη θα είναι όταν μεγαλώσει.
Tillana: Kαθαρά χορευτικό κομμάτι τεχνικής, βασίζεται σε επαναλαμβανόμενο μουσικό μοτίβο με δύσκολους ρυθμικούς συνδυασμούς.
Ακολουθείται από επίκληση για την ειρήνη και την ευημερία όλων.

ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΣΑΜΑΝΤΙ και ΤΙ ΣΧΕΣΗ ΕΧΕΙ ΜΕ ΤΟ ΧΟΡΟ;

Ως samadhi ορίζεται στα σανσκριτικά μία πνευματική εμπειρία όπου η προσωπικότητα ολοκληρώνεται μέσα στην ευδαιμονία του πυρήνα της, υπερβαίνοντας κάθε περιορισμό ψυχικό νοητικό και σωματικό.
Σαμάντι, στα κλασικά κείμενα της γιόγκα, επέρχεται στον άνθρωπο ως αποτέλεσμα, ως κορύφωση ετών άσκησης συγκέντρωσης και κάθαρσης.
Σαμάντι όμως στο χορό τι σημαίνει;
Ο χορευτής, ιδιαίτερα του Μπάρατα Νάτυαμ, μαθαίνει να υπερβαίνει τις ανάγκες και τους περιορισμούς του σώματός του προσφέροντας το ως «θυσία» στην τελετουργική φωτιά του θεάματος για να επέλθει κάθαρση, - ράσα (αισθητική αλλά και πνευματική απόλαυση) - στους θεατές.
Μέσα από αυτή τη διαδικασία ξεπερνάει την ταύτιση με το σώμα του και τις αισθήσεις του και βιώνει τη βαθύτερη διευρυμένη συνειδητότητα του εαυτού, πέρα από το λεκτικό πεδίο όπου διαμορφώνονται τα λεκτικά σύμβολα.
O χορευτής, ως μικρόσκοσμος, αντιπροσωπεύει με το χορό του το συλλογικό σώμα και εκφράζει μέσω του σώματός τ ου, σύμβολα και αλήθειες από το μακρόκοσμο, βιώνοντας μέσα στην ψυχή του την κοσμογονία.
Στην Ινδία, η πνευματική αφύπνηση δεν ερχόταν μόνον απο την πρακτική της γιόγκα, του διαλογισμού κλπ, αλλά και μέσα απο τις τέχνες. Στόχος της τέχνης είναι η vasana kshaya, η κάθαρση του ασυνείδητου από τάσεις που δημιουργούν τα samskaras, δηλαδή τα αποτυπώματα που αφήνουν οι εμπειρίες.
Ο Μπάρατα Νάτυαμ είναι απο τις σπάνιες τέχνες που περικλείουν στις προθέσεις τους στόχο πνευματικό. Ο τρόπος εκμάθησης του χορού αυτού είναι ξεκάθαρα δρόμος για την manonasa, την παύση, υποταγή του νου.
Το «ράσα», η αισθητική απόλαυση, είναι συνάμα και πνευματική εμπειρία, που ο χορευτής μοιράζεται, εδώ και τώρα, με τους θεατές. Ο χορός οδηγεί στην επέκταση της συνειδητότητας και την έκσταση - εξ ου και το Samadhi.Με την ασκηση του διαλογισμού, έρχεται μια στιγμή όπου ο νους, αποκομμένος απο τα εξωτερικά αντικείμενα, εστιασμένος προς τα μέσα, σταματά, παύει κάθε κίνηση και πλανάται στο κενό. Εάν λοιπόν εκείνη τη στιγμή, η ψυχή του ασκούμενου εκφράσει την ακατανίκητη ανάγκ η της για ένωση με τον ανώτερο εαυτό, η ανάγκη ελκύει αυτή την ένωση, και επέρχεται Samadhi.
H ανάγκη για ένωση (shringara, αγάπη) είναι και το βασικό απο τα συναισθήματα που εκφράζονται στο χορό. Ο χορός είναι λοιπόν μια παιδεία (sadhana) σ'αυτό το βαθύ συναίσθημα της επιτακτικής, ακαταμάχητης ανάγκης για ένωση, που αποτελεί θέμα πολλών απο τις χορογραφίες, ενώ άλλες εκφράζουν την απελπισία για την έλλειψη του αγαπημένου. (viraha - όρος που χρησιμοποιούν και οι μύστες όταν δεν επέρχεται σαμάντι). Οι στίχοι των τραγουδιών μπορεί να παραπέμπουν σε γήινο έρωτα, όμως πρόκειται ξεκάθαρα για μια μεταφορά, ένα συμβολισμό, όπου ο γήινος αγαπημένος είναι ο καθρέφτης του «εσωτερικού αγαπημένου».



--
Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μας: www.shantala.gr
--
Αν δεν θέλετε να λαβαίνετε πλέον ενημέρωση απο το Shantom, απαντήστε σ'αυτό το μήνυμα με θέμα UNSUBSCRIBE
και θα αφαιρεθείτε αμέσως απο τη λίστα διανομής.

Αν πρόκειται να αλλάξει η διεύθυνση ηλεκτρονικής σας αλληλογραφίας, μπορείτε να μας δηλώσετε την καινούργια στην παρακάτω σελίδα αυτό το link.

Μην ξεχάσετε να μας προσθέσετε στη λίστα των επαφών σας (safe senders list)!
KANE KLIKKKK παλαιοτερες αναρτησεις

GALLERY ΕΠΙΛΟΓΗ-ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΕΧΝΗΣ ΜΕ ΑΠΟΨΗ

GALLERY ΕΠΙΛΟΓΗ-ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΕΧΝΗΣ ΜΕ ΑΠΟΨΗ GALLERY ΕΠΙΛΟΓΗ-ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΕΧΝΗΣ ΜΕ ΑΠΟΨΗ