ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2010-11

KLIKKKKKKKKKKKKKKK

EUROART PRESS 1: ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2010-11 ART-ACT

art-act THE NEW PLAN 2010-11

http://2010-2011-programa-art-act.blogspot.com/
ALL THE SELECTED DATA COME FROM INFORMATIONAL E-MAILS (BY ARTISTS AND GALLERIES) TO THE EUROART PRESS.


MATERIAL SELECTION IS UNDER THE EDITORSHIP OF CHRISTOS THEOFILIS.


YOU CAN SEND PHOTO AND INFORMATION OF YOUR EXHIBITION TO ART-ACT@TELLAS.GR AND IF IT IS CHOSEN,ΙΤ WILL BE POSTED IN EUROART PRESS.
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ 'E-MAIL' GALLERY - ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ - ΕΝΤΥΠΩΝ ΤΕΧΝΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟ EUROART PRESS
ΣΤΕΙΛΤΕ ΣΤΟART-ACT@TELLAS.GR ΤΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΣΑΣ ΦΩΤΟ. ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΑΝ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΘΑ ΑΝΑΡΤΗΘΟΥΝ

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΥΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗ ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΘΕΟΦΙΛΗΣ



[Π. ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Ο.Σ.Δ.Ε.Ε.Τ.Ε./ Π.ΤΑΜΙΑΣ ΤΟΥ Ε.Ε.Τ.Ε. / ΜΕΛΟΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ Π.Ε.Λ. / ΜΕΛΟΣ A.I.C.L. ASSOCIATION INTERNATIONALE DE LA CRITIQUE LITTERAIRE /ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ ΕΚΘΕΣΕΩΝ/ επιμελητής της στήλης 'αυτοπροσδιορισμοί' των σελίδων γράμματα - τέχνες - εικαστικά της εφημερίδας 'η αυγή' και συνεργάτης του περιοδικού ΄Culture΄ της εφημερίδας ‘’ο κόσμος του επενδυτή’’]


Διαβάστε με το ποντίκι, THN ΣΤΗΛΗ 'ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ' ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ' Η ΑΥΓΗ '

Διαβάστε με το ποντίκι, THN ΣΤΗΛΗ 'ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ' ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ' Η ΑΥΓΗ '

'ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ'

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ.
Η ΣΤΗΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΩΣ ΚΕΛΥΦΟΣ ΛΟΓΟΥ – ΟΡΑΜΑΤΟΣ - ΠΡΟΘΕΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ-ΧΡΟΝΟΥ ΠΟΥ ΔΡΑ Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ.
ΟΙ ‘ΣΥΝΔΑΙΤΥΜΟΝΕΣ ‘ ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΟ ΟΧΗΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΓΙΑ ΑΝΟΙΧΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ.ΠΡΟΤΑΣΗ-ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΘΕΟΦΙΛΗΣ art-act@tellas.gr



11/03/2009 Χαράλαμπος Δαραδήμος ΟΣΔΕΕΤΕ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=440930


25/03/2009 Γιάννα Γραμματοπούλου ΠΣΑΤ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=440929

08/04/2009 Μαρία Μαραγκού Eλληνικό τμήμα της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Τέχνης, (ΑICA) http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=445553

15/04/2009 ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΡΦΑΡΑΣ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441565

22/04/2009 ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΥΠΑΡΑΚΗΣ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441564

06/05/2009 Μανώλης Ζαχαριουδάκης http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441563

20/05/2009 ΞΕΝΗΣ ΣΑΧΙΝΗΣ http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=441561

Ημερομηνία δημοσίευσης: 03/06/2009 Αννα Χατζηγιαννάκη http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=463805

ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ Ημερομηνία δημοσίευσης: 17/06/2009 http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=468143

ΡΟΓΚΑΚΟΣ ΜΕΓΑΚΛΗΣ http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=492005

ΑΓΡΑΦΙΩΤΗΣ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=493924


ΗΛΙΑΣ ΧΑΡΙΣΗΣ Ημερομηνία δημοσίευσης: 07/10/2009 http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=496002

Αναγνώστες

klikk Αναγνώστες για αμεση ενημερωση

klikk   Αναγνώστες  για αμεση ενημερωση

ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΣTA BLOGSPOTS TOY ΑRT-ACT@TELLAS.GR

Πέμπτη, 29 Απριλίου 2010

ΣΕ ΕΝΕΣΤΩΤΑ ΧΡΟΝΟ - Επιμέλεια ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΘΕΟΦΙΛΗΣ Χάρης Κοντοσφύρης : Μια ιστορία για την μοναξιά των κτιρίων 28.04.2010

http://www.xronos.gr/detail.php?ID=55021


ΣΕ ΕΝΕΣΤΩΤΑ ΧΡΟΝΟ - Επιμέλεια ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΘΕΟΦΙΛΗΣ


Χάρης Κοντοσφύρης : Μια ιστορία για την μοναξιά των κτιρίων

28.04.2010

Ο βραβευμένος στην 26η Μπιενάλε του Σάο Πάολο μιλά για την πολυαναμενόμενη έκθεσή του στην οικία Κανελλόπουλου, στην Ελευσίνα







Χρήστος Θεοφίλης: Το έργο του Χάρη Κοντοσφύρη δεν αποκόπτεται από τον διάλογο με την κοινωνία. Το οροθετημένο από την εικαστική συντεχνία έργο ασφυκτιά σε –ισμους λύτρωσης και αγωνίες ταχτοποίησης .

Το έργο του, ως υλοποιημένη ιδέα, δεν έχει τίποτα το οριστικό. Όλα λειτουργούν στην αδιάκοπη διαδικασία του γίγνεσθαι. Δεν στρατεύεται, ούτε υποτάσσεται σε όρους διεκδικώντας το αιώνια, το καθολικό. Το εννοιακό παρελθόν με το τεχνολογικό μέλλον συνομιλούν και ποτέ σε μια οριστική κατάσταση του απόλυτου.



Στο έργο του επισημαίνω την αλληλουχία των διαδικασιών. Το οικονομικό σύστημα οδηγεί στη μετανάστευση, μεταναστεύοντας ταυτόχρονα τον πολιτισμό. Έτσι έχουμε μια αλληλουχία στα γίγνεσθαι. Η εγκατάσταση-έργο του «Αθήνα-Πεκίνο», που αποτέλεσε και την επίσημη συμμετοχή της Ελλάδας στην 26η Μπιενάλε του Σάο Πάολο Βραζιλίας, χαρακτηρίζεται απ αυτή την αμοιβαία δράση, απ αυτή την πλοκή των διαδικασιών.

Στο έργο του ο Χάρης Κοντοσφύρης αποφεύγει τους ριζοσπαστικούς αφορισμούς, τη γοητεία της παραδοξολογίας και τις φιλολογικές διαισθήσεις. Διατυπώνει την εκφραστική του αλήθεια, καταργώντας κάθε παραδοσιακή πειθαρχεία. Η αίσθηση «ταυτότητας» εκδηλώνεται στην καθαρότητα των αποφάσεων του να δρομολογήσει την εικαστική του έκφραση στο ιδεοδρόμιο του διαλόγου με τη ζωή των κοινωνιών. Χ . Θ





Χάρης Κοντοσφύρης

Η εικαστική έκθεση «Δύση», σε επιμέλεια της ιστορικού τέχνης Λουΐζας Καραπιδάκη, που θα πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο (2010) στο Πολιτιστικό Κέντρο «Λεωνίδας Κανελλόπουλος» στην Ελευσίνα, διαπραγματεύεται την κοινωνική ιστορία του τόπου αλλά και τη μικρο-ιστορία. Προτείνω να μετατραπεί προσωρινά ο χώρος του πολιτιστικού κέντρου στην αρχική του χρήση, δηλαδή σε οικία. Το πολιτιστικό κέντρο μεταμορφωμένο σε σπίτι θα προβάλλει μνήμες που θα αιωρούνται στα κενά των δωματίων και θα μεταφέρουν τον επισκέπτη του «σπιτιού» σε ένα είδος πνευματικής περιπλάνησης. Η επιμελήτρια, που συμμετέχει ενεργά στην έρευνα, πιστεύει ότι το σκόπιμο εγχείρημα της μεταφοράς σε ένα οικείο αλλά και «intime» μικρόκοσμο θα αποτελέσει ένα ταξίδι «εν μέσω της πικρότητος πραγμάτων αποκρύφων», όπως έγραψε ο Rossetti για τη «Μαντόνα των Βράχων του Ντα Βίντσι». Το φαντασιακό του κοινού θα ενεργοποιηθεί σε μια αφηγηματική μυθοπλασία και με εμπειρίες καθόλου συμβατικές, θα ξετυλιχθούν μπροστά του τα ίχνη της ζωής μιας ζωντανής ανθρώπινης πόλης που εξελίσσεται, που αλλάζει μορφή αλλά και που διατηρεί τη μνήμη και την ιστορία της.



Το πρόσχημα του «σπιτιού με ταυτότητα» γεμάτου μνήμες, καθημερινότητες, εισβολές, χαρές και λύπες είναι και το όχημα που χρησιμοποιώ για να διεισδύσω σε μια πτυχή της ιστορίας της πόλης, μιας αρκετά μακρόχρονης περιόδου 30 περίπου ετών. Επιχειρώντας να διατρέξω την «οικία Κανελλόπουλου», με την έμμονη δράση της αποκάλυψης της πρότερης ζωής της, το απροσδόκητο και η οικειοποίηση της ιστορίας της οικογένειας, που έζησε εκεί 30 χρόνια και που αναγκάστηκε να ευθυγραμμιστεί με τα τρέχοντα ιστορικά γεγονότα της εποχής θα συρρικνωθούν σ’ ένα και βασικό πρόσωπο-δράστη: στον Ανδρέα Πατρινό του Νικολάου, ιστορικό κάτοικο του σπιτιού, που στέκει όρθιος στο πλατύσκαλο της εισόδου με έναν σκύλο. Προσκαλεί στο κατώφλι της έκθεσης τους ραβδοσκόπους θεατές να ανακαλύψουν το καταφύγιο της προσωπικότητάς του. Ένα καταφύγιο ερημώνας, ένα καταφύγιο της τέχνης παρούσης, μια ιστορία για την μοναξιά των κτιρίων. Όλη η έρευνα για να ολοκληρωθεί αυτή η έκθεση βασίζεται σε υλικό που συγκέντρωσα ώστε να ανασυγκροτήσω ιστορικά και να προτείνω αισθητικά το πορτρέτο του Α. Πατρινού, την οντογραφία του και το πώς ένα σύγχρονο μουσείο έχει απολέσει τη μνήμη του χώρου που χρησιμοποιεί. Τι θα κάνω στη έκθεση; Κάνω τούτο, ερημώνω το σπίτι, το αδειάζω. Κάνω τούτο, τυφλώνω τα παράθυρά του με τσιμεντόλασπη. Κάνω τούτο, επαναλειτουργώ τις πόρτες της διακριτικότητας του σπιτιού σαν βράγχια της μνήμης που έχασε. Κάνω τούτο, ζητώ από τους επισκέπτες να συλήσουν το εγκαταλελειμμένο ταφικό σπίτι μιας ψυχής, συμβόλου του αστικού επιστητού.

Η Λουίζα πιστεύει πως με την εικαστική και την ηχητική παρέμβαση στο σπίτι «στη δίχως πόθο απουσία / στη γυμνή μοναξιά / στα σκαλοπάτια του θανάτου...» (Ελυάρ) προσπαθώ να οδηγήσω στο σήμερα της ζωής και του μέλλοντος, στα σημερινά παιδιά της Ελευσίνας που θα έχουν ενεργό ρόλο στη νοητή συνέχεια της έκθεσης, στα σπίτια τους, καθώς στο πέρας της έκθεσης θα δοθούν έργα, ως δάνεια, στα σπίτια των επισκετπών της έκθεσης.



ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ



Ο ΧΑΡΗΣ ΚΟΝΤΟΣΥΡΗΣ: Γεννήθηκε στη Μυτιλήνη της Λέσβου το 1965. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Σπούδασε σκηνοθεσία στη Σχολή Χατζίκου στην Αθήνα (1984-1987) και στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα (1987-1993). Έχει συμμετάσχει στην 3η Μπιενάλε Νέων Καλλιτεχνών Μεσογειακών Χωρών στη Μπολώνια της Ιταλίας (1988), στο Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ (1991), στην Configura2 στην Ερφούρτη της Γερμανίας (1995), στο Φεστιβάλ Δρόμου στο Ισμίτ της Τουρκίας (2001), με εγκαταστάσεις του στο Μοναστήρι Φυρογίων της Σίφνου από το 1999 έως το 2001, στο Ίδρυμα Κυδωνιέως στην Άνδρο (2007) και στη Γκαλερί Λόλα Νικολάου στη Θεσσαλονίκη μαζί με τον Γιώργο Τσακίρη (2008). Το 2004 παρουσίασε το «Αθήνα-Πεκίνο» στην Αθήνα (σε συνεργασία με την Cheap), στην 26η Μπιενάλε του Σάο Πάολο της Βραζιλίας (2004) με Εθνική Επίτροπο την Ειρήνη Σαβαννή και στη 2η Διεθνή Μπιενάλε του Πεκίνου (2005). Το 2007 παρουσίασε την ατομική έκθεση «Adorno in Love» στην Globe Gallery, Newcastle της Αγγλίας και διοργάνωσε στην Αθήνα από κοινού με τους εικαστικούς Ζωή Παππά και Chirstian Rupp την εικαστική έκθεση «Trauma Queen». Το 2009 παρουσίασε την έκθεση «Ηλεκτρικό Σπίτι» στη Γκαλερί Ζουμπουλάκη στην Αθήνα και συμμετείχε στην 2η Μπιενάλε της Θεσσαλονίκης στην έκθεση «Πράξις: Προσωπικό=Πολιτικό» σε επιμέλεια Θοδωρή Μάρκογλου και Αρετής Λεοπούλου. Συνολικά, έχει πραγματοποιήσει 14 ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Το 2003 εξέδωσε το βιβλίο του «Έσοπτρο» από τις εκδόσεις futura. Από το 2007 διδάσκει στο Τμήμα Πλαστικών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και το 2010 εκλέχθηκε Επίκουρος Καθηγητής στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (Φλώρινα).
KANE KLIKKKK παλαιοτερες αναρτησεις

GALLERY ΕΠΙΛΟΓΗ-ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΕΧΝΗΣ ΜΕ ΑΠΟΨΗ

GALLERY ΕΠΙΛΟΓΗ-ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΕΧΝΗΣ ΜΕ ΑΠΟΨΗ GALLERY ΕΠΙΛΟΓΗ-ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΕΧΝΗΣ ΜΕ ΑΠΟΨΗ